wat is best tijdens een zware verkoudheid? fluimen uitspuwen of doorslikken?

als je die doorslikt dan komen die in de maag terecht maar worden die microben daar dan onmiddellijk door het maagzuur vernietigd of blijven die in het lichaam zitten?

2.1K
fremar
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/113212/slijm-mond-gehoest-doorslikken-uitspugen

Het beste antwoord

Inslikken is de natuurlijke weg waarlangs het lichaam slijmen uit neus, keel en longen afvoert. En dat inslikken doen we zowat de hele dag en nacht. Alleen zijn we ons er niet van bewust. Na het inslikken komen de slijmen, met alle stofjes en de verkoudheidsvirussen die er eventueel in vastkleven, in een zeer vijandig milieu terecht: het extreem zure maagsap. Wat ze niet overleven.
fremar
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onmiddelijk uitspugen. Door het door te slikken kun je allerlei infecties krijgen. Doe bij een zware verkoudheid ook altijd een online grieptest. Dat is echt mijn gouden tip! Want je denkt misschien: O, het is maar een verkoudheid, ik ga gewoon naar me school/werk en neem een pakje zakdoekjes mee. Maar als je griep hebt moet je juist in bed uit zieken en het beste is zonder mobiele telefoon. Een beeldscherm kan er oorontsteking bij veroorzaken.