Hoe gaat je lichaam om met extreme pijnen? Bijv. als je wordt gemarteld en men boort gaten in je knie.

Als je gemarteld wordt, je ervaart extreem veel pijn; wat krijg je hier allemaal nog van mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei? Wat ben jij van plan??? Het beste wat een lichaam dan kan doen is wat een lichaam in deze omstandigheden meestal doet en wel om de hersenen, geest, en hart te beschermen,en dat is buitenbewustzijn gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je een akelig boek aan het schrijven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik ben zeker niets van plan. Wel ben ik hier zeer in geïnteresseerd, omdat dit iets is wat ons allemaal kan overkomen. Dit is een vraag die niet alleen gebaseerd is op het martelen, maar op extreme pijnen. Er zijn gevallen bekend van mensen die wakker werden tijdens operaties. Ik ben bekend met het buiten bewustzijn raken en dat er in je hersens endorfine wordt aangemaakt als het pijn ervaart. Maar met wat amfetamine/adrenaline zou je dit kunnen omzeilen denk ik, althans het buiten bewustzijn raken dan. Oké, je lekt mogelijk eerder leeg, maar ook dit valt te omzeilen door de trauma's dicht te branden.
Mijn vraag is: hoeveel pijn kan een mens aan, en wat doet ons bewustzijn/lichaam (lichaam en het bewustzijn zie ik als één, aangezien het bewustzijn niet zonder onze hersens verder kan leven, maar dat is weer een ander discussie) bij zoveel pijn? Hoeveel krijg je er nog van mee als men je elektrocuteert, snijdt, slaat, vernederd, etc. En jij spartelt daar met heel veel pijn in de rondte...In de onderwereld gebeurt het weleens dat men aan de kettingen komt te hangen, en dat er ledematen worden afgesneden en vervolgens wordt gemetseld in een ton, om dit achter te laten op de bodem van de Rijn. Of wat te denken van de gruwelijke middeleeuwse martelmethodes? Waarvan sommigen overigens nog steeds worden toegepast in staten waar de sharia geldig is: armen en voeten afsnijden...Video's zijn te vinden via Google. Zelf ben ik nooit in etappes op een gruwelijke wijze toegetakeld. Toch heb ik veel pijn ervaren bij een ongeluk. En hier heb ik weinig van mee gekregen. Misschien op het moment, maar achteraf kon ik mij nog maar weinig details ervan herinneren....Dat is dus nog zoiets: wij vergeten (vaak) de dingen die te extreem en te overweldigend zijn voor onze geest (kan jij je DMT ervaring helemaal na vertellen?). En tijdens vervelende gebeurtenissen kunnen wij gedissocieerd raken...Naar mijn idee is de juiste manier van iemand martelen hem langzaam (bijna) alles ontnemen wat hem lief is; partner, kinderen, sieraden, werk, huis, gezondheid, geslachtsdeel, etc. En hem via intimidatie in een isolatie douwen. Maar dat is verder niet belangrijk in deze. Wie kan mij nog meer aanvullen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen,ik maakte dit al mee.

Antwoorden (1)

Dat heb ik me ook afgevraagd,.. en beetje uitgezocht,.. blijkbaar past je lichaam zich aan,.. het zal nooit geen pijn doen maar als iemand voor de 5e keer een boor in je knie duwt doet dat minder pijn dan de eerste keer. als t ware verdooft het maar niet zo erg dat je niks meer voelt...