Ik heb al langere tijd veel slijmverlies, doorzichtig, zelfs waterig. sinds vandaag veel pijn in mijn onderbuik. Wat kan dit zijn?

ben niet zwanger. Heb nu wel een dochter van 1 jaar.Ik geef nog borstvoeding, maar ben wel aan t afbouwen. Heb wel enkele maanden geleden streptokokken virus gehad. Huisarts zei dat dit hormonaal was toen. Hier heb ik antibiotica voor gehad. Zou t kunnen dat ik dit nu weer heb? heb net mijn menstruatie gehad, maar t was niet hevig, ook mede door borstvoeding denk ik, want ik was ook zeker 3 weken over tijd. Loopt ook nog niet helemaal regelmatig uiteraard. Ik heb nu pijn in mijn onderbuik, en de afscheiding,slijm blijft. T ruikt op zich niet enorm sterk, maar toch super vervelend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (2)

Antibiotica gooien je gezonde flora en fauna nogal eens overhoop. Dat kun je merken aan je darmen, maar zeker ook aan je vagia ; ook die moet weer een beetje langs natuurlijke weg herstellen van die aanvanl - die nu eenmaal niet alleen maar 'de slechte bacterieen' aan kan pakken, maar nogal grof huishoudt.

Je kunt het nog en poosje afwachten, of bij de huisarts of gynaecoloog vragen om een middeltje om de zuurgraad van je vagina wat sneller te herstellen (meestal vaginale tabletten).

Je ziet dit ook wel eens na een vaginale schimmelinfectie ; de klachten zijn weg, maar de balans is nog niet hersteld. Overigens ben je na een antibioticakuur wel extra vatbaar voor een schimmelinfectie. Maar als het om helder, waterig slijm gaat (en niet om iets met witte of fluorkleurige brokjes) is die kans niet erg groot. Voor de zekerheid zou je het kunnen laten testen.

Zwangerschap en borstvoeding staan er in principe los van, al zou het nog iets invloed op je weerstand kunnen hebben waardoor je wat bevattelijker bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak me wat zorgen, omdat ik nu ook wat misselijk ben. Zit momenteel wel met mijn middelste zoontje in t ziekenhuis omdat hij 2 dagen geleden met spoed zijn blindendarm eruit moest laten halen. Hij heeft daarbij ook een maag darm ontsteking. T kan natuurlijk zijn dat ik wat van m heb over genomen. Maar de pijn zit toch echt in de onderbuik. Nu dat ik hier toch ben, kan ik mss beter gelijk even naar mijn gyneacoloog gaan. super bedankt voor t snelle antwoord en alle info.
Antoni
11 jaar geleden
De kleur van fluor is geelgroen. Is dat echt wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is echt wat ik bedoel. Fluorkleurige, doorzichtige afscheiding, meestal een vaginale infectie. Witte brokjes zijn een teken van een schimmel. Maar beide kunnen ook met andere symptomen voorkomen.
Antoni
11 jaar geleden
Ik wist niet dat het menselijk lichaam geelgroene stoffen kan maken. Weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NEe ?? Dat is toch de kleur die je snot ook krijgt als je een stevige (bacteriele) verkoudheid te pakken hebt, hoor.
Dat je nooit een vaginale infectie hebt gehad, kan ik me voorstellen. Maar dat je nooit verkouden geweest bent ??
Antoni
11 jaar geleden
Je hebt gelijk over de kleur van snot. Ik dacht meer aan een felgekleurde fluorescerende geelgroene stof, de kleur van markeerstiften. Het lijkt mij vreemd dat het menselijk lichaam zo'n kleur kan maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mocht gisteren naar de gynaecoloog, gelukkig mocht ik na haar normale consulten nog even langs komen. Ze zegt dat t komt omdat mijn hormonen nog niet in balans zijn. Dit mede omdat ik al zo lang borstvoeding heb gegeven en nu eigenlijk aan t afbouwen ben. Mijn dochter heeft helaas niet veel interesse meer in de borst. Wilde t eigenlijk 2 jaar volhouden, maar zij heeft nu na ruim een jaar meer interesse in een papfles.
De balans daar beneden is dus ook nog niet hoe t moet zijn, en vandaar dus veel slijmverlies en afscheiding. Ze zei dat t ook normaal was dat ik soms tussendoor wat bloed kon verliezen vanwege de hormonen.Ik dacht namelijk dat ik mijn regels (menstruatie)al had gehad, maar dit was dus eigenlijk gewoon een soort tussentijdse bloeding. Volgens haar hoorde dit er ook allemaal bij. Ze zei dat dit normaal ook wel nog gemiddeld een maand of 2 (2 cyclussen) kan duren, zeker als ik helemaal stop met de borst, wat er wel aan zit te komen. Ze heeft toch een staaltje genomen voor de zekerheid, en naar t lab gestuurd. Maar ze was er bijna zeker van dat er niks uit zou komen. Ze heeft ook gelijk een echo gedaan, en ze kon zien dat ik aan t ovuleren was, en dat mijn eicel op barsten stond en dus 1 dezer dagen mijn menstruatie zal krijgen. Vandaar dus ook de pijn in mijn onderbuik en nu dus ook mijn rug. Ben ook redelijk prikkelbaar, lol. Ben nu wat geruster. NU begrijp ik ook waarom, en hoef ik daar verder ook niet meer al te veel aan te denken. T is miss wat vervelend dat ik niet precies weet wanneer mijn menstruatie gaat komen, maar liever zo dan iets ernstigers. Bedankt voor de tips in ieder geval....super fijn grts
Beste rayhanna,

Pijn in de onderbuik, vooral aan de linker en of rechterkant. (Omgeving eierstokken) met slijmverlies, kan duiden op een trichomoniasis, of een chlamydia infectie.
Om dit allereerst uit te sluiten is een test bij een zeer ervaren onderzoeksinstituut op dit gebied aan te raden. Daar niet alle gewone huisartsen dit probleem ontdekken. Omdat hun testen dit beestje kunnen missen, een ggd bezoek is hiervoor aan te raden. (vrouwen lopen hier soms jaren mee rond)

Een vriendin van mij had hetzelfde probleem en jaren last van vreemde afscheiding, waterig slijm en pijn in haar buik. Tevens ook pijn na het vrijen. Na 3 onderzoeken waar niets uitkwam , is ze toch naar een betere ggd gegaan, en kwam bovenstaande eruit. Ze is nu van haar slijmklachten af.

Verder is het zo dat vrouwen in verschillende fases kunnen zijn en in iedere fase is het slijmverlies meer of minder. vaak rondom een zwangerschap kan dit meer zijn. Overigens wordt dit ook aan je verteld bij een specialist. Maar nogmaals is het verstandig ziekten hierin uit te sluiten. Voordat men gaat zeggen dat het tussen de oren zit.
Ook zou je, omdat je de laatst 3 weken overtijd was, voor de zekerheid een zwangerschapstest kunnen doen. Het is soms zo dat de ongesteldheid door kan gaan tijdens een nieuwe zwangerschap. Je kunt ook dit beter uitsluiten met een goeie test.

Ik wens je veel succes en sterkte toe. Luister vooral naar je gevoel.

p.s
Heb je enig idee hoe je de streptokok bacterie hebt opgelopen? Dit gebeurt meestal via contact met de keel (speeksel), bijvoorbeeld zoenen met een besmet persoon. Heb je sexueel contact gehad met en nieuw iemand? Mocht je een vaste vriend hebben, ga dan liever voor jezelf op onderzoek uit, en laat je goed testen of je iets hebt (ook op sexueel gebied). Hij zal bij een verwijt in het verweer kunnen gaan.

Info streptokokken A)
Hoe verspreiden deze groep A streptokokken zich?
Ze verspreiden zich door rechtstreeks contact met slijm uit neus of keel van een besmet persoon of door contact met een besmette wonde of met huidletsels.
Vooral zieke mensen met een streptokok A keelinfectie of wondinfectie kunnen die bacterie doorgeven.
Gezonde dragers zijn veel minder besmettelijk.
Een antibioticumbehandeling blokt de verspreiding van de bacterie af.
De kuur moet wel helemaal worden afgemaakt om volledige genezing te geven.
Deze bacterie lijkt niet te worden overgedragen via huishoudelijke voorwerpen zoals borden, drinkbekers of speelgoed.