Er zijn ontelbaar veel manieren om calorieen te verbranden. Dit artikel geeft 20 leuke manieren om 100 calorieen te verbranden. Ze zijn gebaseerd op een
persoon van 70 kg. Als je meer weegt zul je de calorieen sneller verbranden.

100 Calorieën verbranden Manier 1.

Ga een half uurtje fietsen. Als je 5 minuten lang ongeveer 30km/h zou fietsen kun je al binnen 5 minuten 100 calorieën verbranden.
100 Calorieën verbranden Manier 2.

Maak een wandeling van 1,5 km. Op een iets verhoogd tempo.
100 Calorieën verbranden Manier 3.

Ga 10 minuten lang langzaam joggen.
100 Calorieën verbranden Manier 4.

Touwtje springen. Om 100 calorieën te verbranden zou je het 10 minuten vol moeten houden.
100 Calorieën verbranden Manier 5.

10 minuten baantjes trekken in het zwembad.
100 Calorieën verbranden Manier 6.

25 minuten dansen. Als je een snelle danser bent (????) duurt het maar 15 minuten.
100 Calorieën verbranden Manier 7.

15 minuten lang grasmaaien.
100 Calorieën verbranden Manier 8.

10 tot 15 minuten hardlopen. Of 5 tot 10 minuten bergop hardlopen.
100 Calorieën verbranden Manier 9.

Een stevig potje tennis van een kwartier.
100 Calorieën verbranden Manier 10.

20 minuten snelwandelen.
100 Calorieën verbranden Manier 11.

Ga een potje basketballen van 20 minuten op een bord in de buurt.
100 Calorieën verbranden Manier 12.

Als je 25 minuten over hebt kun je op een iets verhoofd tempo je huis poetsen.
100 Calorieën verbranden Manier 13.

Ga je auto wassen en stofzuigen.
100 Calorieën verbranden Manier 14.

20 minuten in de tuin werken.
100 Calorieën verbranden Manier 15.

Neem je kinderen mee en ga een half uur vliegeren of frisbeeën.
100 Calorieën verbranden Manier 16.

Speel 25 minuten lang tikkertje. Je zal kapot zijn!
100 Calorieën verbranden Manier 17.

Ga 20 minuten skeeleren.
100 Calorieën verbranden Manier 18.

Een potje voetballen hoeft maar 20 minuten te duren voor die 100 calorieën.
100 Calorieën verbranden Manier 19.

Step aerobics, 15 minuten is voldoende.
100 Calorieën verbranden Manier 20.

Met low impact aerobics kost het je ook een kwartier.
Zoals je ziet zijn er zoveel activiteiten te verzinnen die leuk zijn en je niet alleen hoeft te doen. Calorieën verbranden hoeft dus niet vervelend of ‘een taak’ te zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk artikel

Andere antwoorden (2)

Dat hangt van de beweging, de tijdsduur en je gewicht af.

Op bijgaande link kan je bijvoorbeeld uitrekenen dat 10 minuten Steps (arobics) of fietsen voldoende is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou ook 1 keer kunnen vrijen. Bij een actieve vrijpartij verbrand je zelfs iets meer dan 100 calorieën.

Toegevoegd na 11 minuten:
Hieronder een tabel om je een indruk te geven over de verbranding.

Toegevoegd na 16 minuten:
En wellicht ter vergelijking: Hoe kom je aan die 100 calorieen:

1 eierkoek
1 eetlepel mayonaise
1 pistolet (beleg niet meegerekend)
100 gr aardappel
100 gram vis (bij benadering)
1 bolletje ijs

Toegevoegd na 36 minuten:
Onderste afbeelding is de dieetcalculator. Als je klikt op de link kan je je eigen gewicht en activiteit invullen. Als je dan speelt met de tijd kan je steeds berekenen hoeveel caloriën je ongeveer verbrand.

Toegevoegd na 1 uur:
NB. Het valt me nu pas op hoe vaak calorie en kcal door elkaar worden gehaald, ook door mijzelf. In het spraakgebruik heeft men het vaak over calorieën verbranden, maar in feite zijn het kilocalorieën (kcal).

1000 caloriën is 1 kcal. De activeiteiten in de onderstaande tabel en calculatoren zijn alleemaal in kcal, ook al wordt er calorie aangegeven. Ook de bovenstaande voorbeelden bevatten elk ongeveer 100 kcal.

Als je echt 100 calorieën wilt verbranden is het stellen van deze vraag al meer dan voldoende, maar ik ga er vanuit dat je kilocalorie bedoelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3x je pink optillen.... of bedoel je kilocalorieën?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, goed gelezen.