Nee, nooit exact, al zijn er wel groeicurves te vinden op internet, maar die voorspellen alleen het een en ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn oudste zoon zijn ooit eens rontgen foto´s gemaakt van zijn hand, en aan de hand daarvan konden ze een inschatting maken. ze zeiden toen hij word niet groter dan 1.90 en het klopt precies.

dus op die manier kunnen ze het uitrekenen. hoe ze dat precies berekenen dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt. dat verhaal heb ik ook van mijn moeder gehoord toen ik jong was, en idd ik heb ook de lengte behaald die via mijn hand berekend was. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Bij veel huisartsen kun je op hun website de gegevens van je ouders invoeren. Dit geeft een indicatie. Verder kan alleen een specialist echt een schatting doen door het bekijken van je ontwikkelingsprofiel via testen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar alleen door specialisten.
Die moeten eerst gaan kijken hoeveel kraakbeen er nog zit in je botten en op basis daarvan kunnen ze een schatting maken.
Indien je jong genoeg bent kan dan evt (indien medisch noodzakelijk) met hormonen worden ingegrepen. Echter, dat is mi. alleen zinvol in uitzonderlijke gevallen. Niet dus als je ergens tussen de 1.55 en 1.95 zit.