worden nudisten minder snel verkouden

ze zijn al gewend om "minder"kleren aan te hebben, dus zouden ze ook minder vatbaar voor verkoudheid moeten zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Het beste antwoord

Nee, want dat heeft helemaal niets met elkaar te maken.
Je wordt toch niet verkouden door veel of weinig kleding?
Je wordt verkouden door een virus, waarvoor je erg of minder erg vatbaar bent.
Dat heeft meer te maken met je conditie dan met warmte of kou.

Trouwens, de meeste mensen die graag zonder kleren lopen doen dat ook het liefste als het mooi en warm weer is.
Op de meeste naturistencamping trekken de mensen 's avonds gewoon kleren aan als het afkoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan wel kloppen, maar als je te lang op de tocht staat word je ook verkouden, dat heeft dan weer niets met een virus te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder virus word je niet verkouden, of je nou naast een straalkacheltje staat of buiten bij -10°.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alfaklaver: je wordt niet verkouden van tocht - daar is echt een rhinovirus voor nodig.

Andere antwoorden (4)

Was dat maar waar...... lig te rillen op de bank momenteel.
Maar ik denk wel dat het op de langere termijn zal schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien moet je eerst met een virus in contact komen om verkouden te worden.
Maar het kan wel zijn als je een betere weerstand hebt, dat je dan beter bestand bent tegen dat virus.
Wie gewend is aan temperatuurverschillen door naaktheid krijgt daardoor een gewenning aan temperatuurverschillen, zodat je minder snel vatbaar bent voor verkoudheden of griep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze worden wel snel kouder, de nudisten, maar verkoudheid ontstaat door een virus en het zal een virus worst wezen,of jij wel dan niet kleren aan hebt!
vooropgesteld dat een virus het verschil kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit verschil gemerkt tussen de tijd voordat ik mijn kleren buiten uittrok en daarna.

Wat wel lijkt te schelen is regelmatig saunabezoek. Maar dat ligt niet aan de naaktheid, maar aan de extreme temperatuurverschillen waaraan je je daar blootstelt. Dat is onvergelijkbaar met naturisme.

In je blootje gewoon buiten zijn doe je als naturist (enkele echte die-hards daargelaten) ook alleen als het daar lekker weer voor is. Dus dezelfde temperatuur dat andere mensen graag in bikini of zwembroek aan het strand of op de camping zijn, is ook de temperatuur dat naturisten graag in hun blootje aan het strand of op de camping zijn. Dan maken die paar lapjes stof echt geen verschil.