Waar valt dit onder?

Als iemand grieperig is en daarbij een raar gevoel heeft in de bovenbenen? De benen voelen heel warm aan lijkt of het in brand staat zo warm, en lijkt net of alle kracht eruit is, en voor de rest is de persoon heel erg koud? Kan dat door de griep komen of is het wat anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Het beste antwoord

Ja, kan door de griep komen. Bij griep kun je last krijgen van spierpijn. Dit kan jouw klachten verklaren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat valt zo niet te zeggen, houd het in de gaten, en als het niet overgaat of erger wordt, neem dan contact op met de huisarts. Die weet precies wat z/hij verder moet vragen om een diagnose te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al denkt dat je grieperig bent dan is dit zeker een symptoom, door griep gaan vaak één of meerdere spieren pijn opleveren en ook warmte. Het zal me niks verbazen als je ook koorts hebt. Beterschap.

Toegevoegd na 1 minuut:
oorts
•koude rillingen
•hoofdpijn
•spierpijn
•hoesten
•keelpijn
•verstopte neus
•moeheid
•gevoel van zwakte

Toegevoegd na 2 minuten:
oorts=koorts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griep is een virusinfectie en heerst op dit moment niet. De meeste virusziekten beginnen plotseling en heftig; zo ook griep. Ik denk dat het iets anders is maar om erachter te komen wat het is zijn meer gegevens nodig. Wat zijn de verschijnselen precies? Koorts? Snotterigheid, lichtschuw, hoofdpijn, spierpijn etc.? Ben je kort geleden in het buitenland geweest?

Toegevoegd na 3 dagen:
't Is misschien een wat vage uitdrukking maar als iets 'heerst' zijn er relatief veel mensen ziek en is de kans dat je zelf ziek wordt aanzienlijk. Griep- en verkoudheidsvirussen leiden buiten het seizoen een sluimerend bestaan. De meeste mensen zijn er niet of nauwelijks ziek van. Echter, die virussen zijn wel in staat zichzelf te muteren, zodat de antistoffen van vorige seizoenen niet meer werken. Als iedereen in het koude en natte seizoen binnen gaat zitten en de weerstand minder is grijpt het virus zijn kans en word je sneller ziek.

Bij bovenstaande klachten denk ik daarom eerder aan iets anders maar om te determineren wat het precies is moet een aantal vragen worden beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft die persoon al veel vaker last van dat bovenbeen. Als het lichaam aan het genezen is, dan kan het op lokale plekken erg warm worden. Daarna voelt die plek dan veel beter aan.
Waarschijnlijk lijkt het gevoel op dat er een onzichtbare drukverband omheen zit. Als een soort cocon waarin een transformatie plaatsvindt.

Ik vermoedt dat al de energie momenteel voor die ene genezing gebruikt wordt. Dat zou de kou op de rest kunnen verklaren.

Na een genezing is vaak de kracht eruit, omdat er een diepte ontspanning is. Onnodige spanningen en stress zijn eruit en wat er achter blijft is zwak en kwetsbaar. Maar juist ook nodig, zodat deze opnieuw en dit keer op de juiste wijze kan aansterken en krachtig kan worden. Ik noem dat zelf herconditioneren. Ik vermoed dat het met een paar dagen weg is.

Denk niet dat het de griep is. Heeft hij koorts?