Hoe kom ik van vet af zonder veel af te vallen?

Ik ben 16 jaar en heb een goed BMI, maar ik heb veel vet aan mijn benen, armen en buik. Hoe verlies ik dat vet? Maar wel zonder echt af te vallen omdat ik nog niet ben uitgegroeid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar is maar een oplossing voor: Sporten! Zoek oefeningen/sporten waarbij je die lichaamsdelen gebruikt waar je vet wilt kwijtraken. Bij vet aan de bovenbenen en heupen is hardlopen een goede optie. Bij vet op de buik zijn (veel) buikoefeningen een oplossing. En bij vet op de bovenarmen kun je het beste bij een sportschool bovenarmoefeningen doen, maar ook thuis kun je werken met gewichten. Heel goed van je om niet te gaan afvallen als je een goed BMI hebt. Het trainen van de genoemde lichaamsdelen is echt de oplossing.

Simpel - sporten - op vaste tijden eten - geen/nauwelijks tussendoortjes - letten op wat je eet. Blijf wel gewoon eten want anders krijg je na het afvallen vreetkicken. En dan word je dus dikker. Maar let gewoon op wat je eet zoals: mmm zal ik een boterham eten of yogurt of nuddels ofzo... Ik zeg maar wat maar blijf wel gewoon eten

Spieren ontwikkelen, is mijn eerste reactie. Je bent 16, je BMI is goed en je denkt dat je plaatselijk te veel lichaamsvet hebt zonder dat je af moet vallen? Met een normale spierontwikkeling en proporties denk ik dat je er beter aan doet je zelfbeeld eens te toetsen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100