Zijn de resultaten van Quantum Touch wetenschappelijk te bewijzen?

Zo niet, is daar dan een andere uitleg voor?

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat me niet zo zeer over helende resultaten, maar om het vreemde bewegen van het lichaam zoals : Tijdens Quantum-Touch sessies gaan de meeste mensen "bewegen'. Deze bewegingen kunnen zich op allerlei manieren manifesteren;
van lokaal of volledig trillen tot zwaaien met de armen,
van wiegen of draaien met de heupen tot stilstaand wandelen,
van voorover en achterover wiegen/buigen tot heen en weer wiegen
en zo kunnen we door blijven gaan...
Dit doet het lichaam geheel uit zichzelf en laat ons op deze wijze veel over de "heler" zien.

Toegevoegd na 1 dag:
Er is me veel duidelijk geworden, met jullie antwoorden en reacties, waarvoor dank.
Maar het echte antwoord heb ik niet gekregen, helaas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag Ed; ik volg um.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, als er wat te volgen is.
Kristal
11 jaar geleden
lekker droog :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed, is vraag dan: zijn de bewegingen van het lichaam tijdens Quantum Touch wetenschappelijk te bewijzen? Als dat zo is, dan is dat voor iedere leek te zien en dus bewezen, toch? Maar is misschien wel flauw ;-)
Ook die bewegingen zouden te verklaren zijn door de suggestie / door wat deze behandeling doet met de geest van de mens, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wendy die bewegingen zie ik iedere week, heb er inmiddels een filmpje van gemaakt.
Wat me zo enorm fascineert, er komen hier regelmatig mensen van heel jong tot heel oud, die van niets weten, dus geen enkele voorkennis hebben en die gaan ook 'bewegen' en dan niet zo maar een beetje, maar vallen vaak bijna om zo heftig.
In 90 % van al die gevallen is er een beweging van heen en weer, maar deze mensen kunnen dit niet van elkaar weten, het zijn allemaal vreemde van elkaar.
Dus kan suggestie hier nauwelijks een rol spelen.
Nu dacht ik tot op heden dat het te maken had met de vortex Maar op andere plekken b.v. gewoon in huis, zie ik nu het zelfde gebeuren.
.
Kristal
11 jaar geleden
Dat klopt wel Ed, ik weet nog van mijzelf toen ik nietsvermoedend ooit de eerste keer naar yoga ging dat mijn lichaam tijdens een korte meditatie begon te draaien om de as. Het was alsof ik van buitenaf bewogen wérd. Inmiddels heb ik het vaker ervaren en ben ik eerder van mening dat een bepaalde gemoedstoestand, of een bepaalde aanraking, een éigen innerlijke beweging kan stimuleren die helpt om je in evenwicht te brengen. Een vortex kan ook losstaan van je eigen heling. Die kan op zichzelf ontstaan door invloeden vanuit de aarde. Of gecreeerd worden wanneer men er bewust mee bezig is. Ik dacht eerst nog dat die pas kon ontstaan door meerdere mensen, maar we hebben nu ervaren en gezien dat ook een enkel mens een vortex kan creeeren :-) De energie van een vortex kan gebruikt worden voor meerdere doeleinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal en zo zoeken we voort.
Ik wil met mijn vraag uitsluiten dat er een ander verklaring voor is, dit alles naar aanleiding van een bijzonder sessie gisteren, waar zo veel mocht gebeuren.
Indien de beweging al is begonnen, en je geeft je je daar helemaal aan over, wordt het soms enorm versterkt, soms zo sterk, dat je nog amper er van los kan komen.
Ook dit gebeurde gisteren, moest de vrouw gewoon ' terug' halen.
Kristal
11 jaar geleden
Ja, dat is dan ook fijn als er iemand bij is die je inderdaad, uiteindelijk, terug haalt. Zeker de eerste keren is het zo onwerkelijk voor je wat er gebeurt dat je het niet in beheer kan nemen. En waarschijnlijk heeft ze zich er zo aan kunnen over geven omdat zij jou vertrouwde en "wist" dat jij haar terug kon halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed, ik zeg niet, dat wat dan ook niet is hè, dat weet je.
Ik heb net even gekeken op je site en dat kan iedereen. Dus je wéét niet, of mensen helemaal niks weten tevoren en geen voorkennis hebben. Daarbij kan mond op mond reclame ook heel veel doen en ook dat hoeft jou niet bekend te zijn.
Het gevoel bewogen te worden ken ik ook, hier thuis, gewoon op een eigen stoel.... ik ga er vanuit, dat ik het toch echt onbewust zelf doe. Maar zeker weten doe ik dat niet. Kunnen die mensen dat bewegen trouwens stoppen als ze dat willen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal, ja dat vertrouwen moet er wel wezen, zeker als ik ze aan moet/ mag raken.
Verbaas me er wel eens over hoor, gaan ze met een wildvreemde man ( met baard) die donkere grot in en dan zit hij ook nog aan ze.
Die vrouw van gisteren, zat helemaal in het leven vast, had veel lichamelijke klachten, veel pijn en stress, kon zo niet meer verder.
Omdat ze zelf spiritueel was en er dus in geloofde, typte ze, in pure wanhoop, (op haar werk) op haar computer...HULP VAN BOVEN.......
Direct stond ik daar boven aan het rijtje op Google.!!!
Ze belde, ik had tijd en de volgende dag was ze bij me.
Onvoorstelbaar wat er toen allemaal gebeurde, ze ging zonder stress en pijn naar huis ( Utrecht).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wendy Op mijn site staat niets over de vortex en niets over wat er zou kunnen gebeuren.
Ook een klas schoolkinderen en zelfs zeer jonge kinderen kijken niet op mijn site.
De meeste mensen kunnen het niet stoppen, soms komt er iemand anders de grot binnen, dan zie je ze schrikken, maar gaan gewoon weer verder.
ook de mensen die binnenkomen zie he schrikken, ziet er ook eng uit.
Het lijkt op een soort van programma dat afgewerkt moet worden, ook te vroeg gaan zitten werkt vaak niet, want ze komen niet van hun plaats af.
Je kunt dan geen voet meer optillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brrrrrrrrr....... lijkt me dood- en doodeng.
Is er nog nooit iemand geweest die een enorme paniekaanval kreeg?
Kristal
11 jaar geleden
Eigenlijk gebeurt er datgene wat je aan kan, Wen. Geweldig Ed: ik googelde ook even en ja! Je staat bovenaan :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wendy, nee hoor het is nooit eng, eerder grappig, omdat het buiten je om gaat, wel was het eng voor sommige autistische kinderen, omdat die bang werden doordat hun controlegevoel weg viel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar mensen met angststoornissen, los dus van autisme, zouden die reactie ook kunnen hebben om dezelfde reden of andere....nooit meegemaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het komt wel eens voor, dat er spraken is van paniek, omdat er dan blokkades los raken en de vervelende zaken naar buiten komen.
Dit gaat vaak gepaard met een druk op de borst, ademnood, hevige transpiratie, hartkloppingen en daarom dus paniek.
Als het er uit is, komt de rust weer terug in lichaam en geest.
En gaat men zich rustig en blij voelen. Mensen met angststoornissen, reageren ongeveer net als mensen zonder deze stoornissen, heb geen ervaringen dat het anders verliep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, dank!

Het beste antwoord

+ is voor de goede vraag.
Ed, natuurlijk komt er nog iets om te volgen.
Robert Rasmusson zijn theorieën zijn nooit wetenschappelijk bewezen en zoals met alle "genezers" is het maar een theorie, zeg maar eerder een soort van alternatieve geneeswijze, u gelooft erin of u gelooft er niet in.
Ook geen toeval dat dit weeral uit Amerika komt.

Dat is zo een beetje als met de theorie van Dokter Lecompte in Belgie die het 1000-jarig leven verkondigde door een bepaalde levenswijze maar toch ook stierf toen ie 78 j was !!!

Voor hun die de Quantum Touch nog niet kennen hier de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vraag gaat vooral om de bewegingen die het lichaam maakt ( zie aanvulling bij mijn vraag) tijdens een heling.
Mogelijk is daar een totaal andere, wel wetenschappelijke verklaring voor.
Ik heb er dus een klein stukje uit het grote geheel gehaald.
Dat geeft meer overzicht.
Indien er een andere goede, wetenschappelijke verklaring voor is, dan kan ik de vraag wel sluiten.
Is die er niet, dan zien we hiermee dus een duidelijk zichtbare reactie op het lichaam van Quantum Touch.
En een plus voor de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moest er nog een plusje bijzetten. ;-)

Andere antwoorden (3)

Zinnen als: De methode is een vorm van healing met toepassen van de natuurwetenschappelijke beginselen van resonantie en afstemming, dit in combinatie met ademhalingstechnieken en visualisaties zou energie via handen naar het lichaam van de ander stromen doen geloven dat er natuurwetenschappelijke grondslagen aan de quantum-touch ten grondslag zouden liggen. Dit is niet het geval. Het gaat slechts om het gebruik van woorden die ontleend zijn aan de natuurwetenschap en die slechts ten doel hebben om een pseudowetenschappelijk product een wetenschappelijk tintje te geven. Fred 29 juni 2010 12:53 (CEST)
Dat er gebruikt wordt gemaakt van (pseudo-)wetenschappelijke beginselen betekent uiteraard niet dat handoplegging an sich een (pseudo-)wetenschap is. Ten vergelijking: ook bij voetbal wordt gebruikt gemaakt van de wetenschap (bv. meten welke afstand een speler per wedstrijd aflegt), maar dat maakt voetbal zelf nog geen wetenschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Moolkeesje, dank voor je reactie, mijn vraag gaat vooral over mijn toevoeging bij de vraag.
Het vreemd bewegen en dan bedoel ik zo heftig dat men bijna omvalt, van heel jong tot heel oud, dan bedoel ik ook, dat mensen soms niet van hun plaats (waar ze staan) af kunnen komen.
Ze zitten letterlijk en figuurlijk aan de grond genageld.. Het is een stukje uit het grote geheel, maar juist daardoor is het directer en duidelijker.
Indien dit niet goed of helemaal niet wetenschappelijk is te verklaren, moeten we ons eerst eens achter de oren krabben, wat het dan wel is.
Bij vergelijkbare helers en andere oplichters was dit aantoonbaar doorgestoken kaart. Daarnaast zijn mensen die hierin meegaan doorgaans zeer beïnvloedbaar en makkelijk wijs te maken dat ze zich zo moeten gedragen als ze zich gaan gedragen.

De beste manier om na te gaan of het bewijsbaar is, is om te vragen of wetenschappers en gooleraars bij een sessie aanwezig mogen zijn om onderzoek te doen. Als dit wordt toegestaan zal het echt zijn maar de ervaring leert dat men dit nooit toestaat, dus het is nep.

Waarom goochelaars zul je misschien vragen. Goochelaars zijn meesters in het bedotten van mensen en doorzien snel de trucs die gehanteerd worden. Wetenschappers willen daar nog weleens te suffig voor zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuk antwoord om puntjes te vergaren, want velen denken precies het zelfde, maar het is geen antwoord op mijn vraag.
De vraag is gebaseerd op bepaalde voorkomende bewegingen die het lichaam onbewust maakt ( zie mijn aanvulling op mijn vraag).
Dit is dus een concreet gegeven dat iedereen kan zien.
een voor velen niet te stoppen, onbewuste beweging van het lichaam, die ook voor komen bij mensen die hier totaal niet in geloven.
Dus kunnen we de goochelaars wel thuis laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt of het te bewijzen is, mijn antwoord is nee en ik leg uit waarom. Namelijk dat men geen onafhankelijke onderzoekers toe laat om met bewijs te komen. En dat heeft een reden, namelijk dat het hele verhaal niet wetenschappelijk te onderbouwen is en die heler heeft ook een hypotheek te betalen. Punten interesseren me niet, maar ik ben wel benieuwd waarom mensen vragen stellen en dan niet gelukkig zijn met de antwoorden die ze krijgen als die niet in hun straatje passen. Aan je reactie te zien lijk je alleen een positief antwoord te willen accepteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.... maar wetenschappers toelaten lijkt mij dan wel heel zinvol (ik distantieer me uiteraard van de opmerking van Groome betreffende de suffigheid): dat zijn DE aangewezen personen als je wetenschappelijk bewijs wilt hebben, zoals in je vraag staat Ed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
groome gelukkig dat de puntjes je niet interesseren.
Mijn reactie is ook geen aanval op jou hoor.
Ik weet dat dit soort zaken erg moelijk liggen, zowel voor de voor alswel de tegenstanders.
Juist daarom heb ik er slechts een ding uit genomen, de bewegingen die het lichaam maakt tijdens een sessie.
Voor iedereen te zien, die er bij is en heel vaak zijn er ook andere bij, omdat iedereen bij mij zo de grot in kan lopen.
Het verschijnsel doet zich voor van heel jong tot heel oud.
Omdat ik zelf een zeer nuchter en kritisch persoon ben, wil ik dit gebeuren niet zo maar klakkeloos plaatsen onder alternatieve genezing.
Dat zou de makkelijkste weg zijn, te makkelijk.
Dus ben ik op zoek naar een wetenschappelijke verklaring.
Ik heb hier niets aan naar de bekpraters, met meelopers en jaknikkers
En weet als er een wetenschappelijke verklaring zou bestaan, die mogelijk van de tegenstanders moet komen en daar gaat de vraag over.
Dus is en blijft iedereen welkom.
Hmm... Als ik je goed begrijp, wil je weten of de bewegingen die iemand bij QT maakt, wetenschappelijk te bewijzen zijn.

(Corrigeer me als ik je vraag niet verkeerd interpreteer.)

Op deze vraag zijn meerdere antwoorden - het ligt er maar aan waar je naar kijkt.

Als de vraag is: kun je bewijzen dat iemand bepaalde bewegingen gaat maken door QT, dan is het antwoord: ja. Je hoeft alleen maar een filmpje te maken van iemand die een QT-sessie ondergaat. Je ziet dan dat die persoon gaat bewegen. Ziedaar: het bewijs is geleverd.

Als de vraag echter is: kun je bewijzen dat die bewegingen DOOR DE QT worden veroorzaakt, dan is het antwoord nog steeds: ja. Maar nu zul je veel meer moeite moeten doen.

Je ziet namelijk dat iemand gaat bewegen. Je zult echter ALLE mogelijke oorzaken op een rijtje moeten zetten. Laten we het voor de eenvoud houden bij twee mogelijke oorzaken voor de bewegingen:
1.  Ze komen door de kracht van QT.
2.  Ze komen door de verwachtingen van de patiënt.

Om te bewijzen dat 1 de oorzaak is, moet je nu minstens bewijzen dat 2 de oorzaak NIET kan zijn.

Hoe doe je dat nu? Want ook al zegt iemand dat een patiënt gaat bewegen zonder dat hij voorkennis of verwachtingen heeft, in werkelijkheid heeft de patiënt wel degelijk voorkennis. Iedereen heeft wel eens opnames gezien van sessies bij een sekte, of van een duiveluitdrijving, of van een 'healing' van Jomanda. In onze cultuur heeft iedereen dus wel degelijk bepaalde verwachtingen.

Je zou dus QT kunnen toepassen op iemand die uit een heel andere cultuur komt. Als die persoon niet gaat bewegen, is dat een aanwijzing dat 2 wel degelijk de oorzaak kan zijn.

Nadeel: als die persoon ook gaat bewegen, zou dat ook kunnen komen doordat meerdere culturen "interventie van het hogere" koppelen aan bepaalde bewegingen. Veel zegt dit dus niet.

Een andere, betere methode is daarom: pas QT toe op iemand zonder dat die persoon er enig idee van heeft of er wel of geen QT wordt toegepast - en liefst, als er QT wordt toegepast, er geen idee van heeft wanneer dat wordt gedaan.

Als iemand dan toch op het "juiste" moment gaat bewegen, dan is dat een bewijs dat de bewegingen echt DOOR DE QT worden veroorzaakt. Gaat iemand dan niet bewegen, of op het verkeerde moment bewegen, dan geeft dit aan dat de bewegeningen niets met de QT te maken hebben.

--

Samenvattend: het antwoord op je vraag is: ja, het is mogelijk bewijs te leveren. Maar dat kost wel moeite, en je moet rekening houden met ALLE andere mogelijkheden.
Cryofiel
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Toelichting (paste niet meer in het antwoord): Ik spreek over "bewegingen". Daarmee bedoel ik natuurlijk niet zomaar willekeurige bewegingen, maar de specifieke bewegingen die mensen maken wanneer ze QT ondergaan. Maar dit was te lang om elke keer in de tekst te zetten. Daarom heb ik voor de eenvoud (en voor de leesbaarheid) maar gewoon 'bewegingen' geschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryo. Dank voor je toelichting en antwoord.
Maar je kent me, ik heb inmiddels al aan alles gedacht en zeker in een aantal gevallen, misschien wel veel gevallen, is er een mogelijkheid van voorkennis.
Maar het lijkt me onmogelijk, dat alle bezoekers van jong tot oud deze voorkennis hebben, omdat het grootste deel van de bezoekers, bij navraag, er nog nooit van gehoord hebben, het ook niet begrijpen en vaak zelfs zeer sceptisch er tegenover staan! Er dus niet in geloven .
Een deel die komen voor een behandeling, zijn natuurlijk al erg onstabiel, die laat ik er even buiten.
Maar het andere deel, zijn toevalige passanten.
En als ik kijk naar de bewegingen, zie ik dat het allergrootste deel, ongeveer het zelfde reageert.
Het zijn meestal herhalingen van bepaalde bewegingen, slechts zelden zijn er ' nieuwe' bewegingen tussen.
b.v. het helemaal gaan uitrekken totdat ze op de tenen staan en zo ook langere tijd blijven staan, het heftig heen en weer bewegen van de knieën, bij iemand met ernstige pijnen, maar na afloop waren de pijnen weg, later nog thuis geprobeert die bewegingen in de knieën te maken, maar dat ging niet meer. Maar het maakt niet zo veel uit hoe het dan heet en wat het dan ook is en of het wel of niet suggestie is, een feit is, dat mensen zich aan het eind,heel blij gaan voelen en vaak te pijnen minder of geheel weg zijn.
Mogelijk heeft het toch niets te maken met Q.T. zelfs niet eens met de vortex, niet eens met de grot.
Op mijn vakantie in Drenthe, enige weken terug, heb ik het daar ook geprobeert en na enige concentratie, begon de vrouw, ook heftig heen en weer te zwaaien en voelde in zich van alles gebeuren.
Wat het dan ook mag zijn, het werkt sterk therapeutisch en helend, bij het grootste deel van de mensen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik denk dat iedereen die zich in onze westerse cultuur bevindt, die voorkennis juist wel heeft. Door het zien van films, door verhalen, door het lezen van boeken - allemaal manieren om het "verwachte" gedrag te leren kennen. Omdat ik geen onderzoek ken waaruit blijkt dat deze bewegingen inderdaad cultuurgebonden zijn, moet ik natuurlijk ook een andere mogelijkheid openhouden: namelijk dat die bewegingen algemeen zijn, dat iedereen ongeacht afkomst en cultuur "weet" dat je bij "interventie van boven" hoort te gaan schokken, wiegen, draaien enzovoort. Je vraag was (of eigenlijk: mijn interpretatie was) dat je wilde bewijzen dat die bewegingen worden veroorzaakt door de krachten die bij QT vrij zouden komen. De enige manier die ik zie is het uitsluiten van bovenstaande twee mogelijkheden. Je zult dus iets moeten doen waarbij de bewegingen NIET kunnen worden veroorzaakt door de cultuur, en ook NIET kunnen worden veroorzaakt door een mogelijk algemeen-menselijk verwachtingspatroon. De enige manier die ik daarvoor kan bedenken, is QT toe te passen zonder dat de patiënt weet OF en WANNEER dat wordt gedaan. Als de patiënt dan toch op het juiste moment begint te bewegen, dan heb je bewezen dat het echt door QT komt en niet door cultuur of verwachtingen. Dat een QT-sessie therapeutisch kan werken staat hier helemaal los van, dat is echt een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryo. je schrijft...........De enige manier die ik daarvoor kan bedenken, is QT toe te passen zonder dat de patiënt weet OF en WANNEER dat wordt gedaan. Als de patiënt dan toch op het juiste moment begint te bewegen, dan heb je bewezen dat het echt door QT komt en niet door cultuur of verwachtingen....................
Ja dan heb ik het al tientallen keren bewezen.
Kreeg net een mailtje, van iemand uit het oosten van het land, die al een jaar of 4 met deze verschijnselen te maken heeft en er ook mee werkt.
Dat de 'bewegingen' niets te maken heeft met Q.T. het zou er los van staan.
De bewegingen zouden het lichaam weer in evenwicht brengen, zo ook de geest.
Blijft over de vraag, wat veroorzaakt dan ,de vaak heftige bewegingen?
En de positieve reacties aan het eind?
Q.T. magnetiseren, de vortex en wat al niet meer, lijken trouwens door elkaar heen te lopen
Cryofiel
11 jaar geleden
Begrijp ik goed dat je schrijft dat je QT hebt toegepast op een patiënt die daarvan geheel onwetend was? Of vertel je juist dat de bewegingen en QT losstaan van elkaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een patiënt weet nooit wat ik ga doen, ik weet het van te voren ook niet eens, ik werk puur op mijn gevoel.
Wel staan ze tegenwoordig allemaal twee keer in de vortex en daar begint het draaien en bewegen.
Ik weet nu sinds dat mailtje, dat Q T niets te maken heeft met het 'bewegen'.
Dus zoeken we verder.
Kijk eens op mijn eigen site en zoek op de bij het gastenboek op pag. 2 bij het verslag van Lenie, dat geeft goed weer, hoe veel mensen dit ervaren.
Cryofiel
11 jaar geleden
Dus eigenlijk heb je zelf al het antwoord op je vraag gevonden, als ik je goed begrijp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat verder zoekend op internet, geeft toch ook de inf. dat het uitzonderlijke bewegen van het lichaam, toch weer wel bij Q. T. hoort.
Maar waarom ik de vraag nu gesteld heb, om de mogelijkheid uit te sluiten, dat het om een alternatieve behandeling gaat, en het dus gewoon uit is te leggen.
Hebben we hier te maken met een nieuw fenomeen?
Of een al heel lang bekend verschijnsel.
Of een wetenschappelijk goed te verklaren verschijnsel.
Volgens de man in mijn mail zou het de laatste jaren over de hele wereld voorkomen.
tja wat ik daar mee moet.
Maar neem de proef op de som, neem de fijnste plek in je kamer, concentreer je, ontspan zo veel mogelijk en ga op de plek staan.
Ontspan, laat je armen langs je lijf hangen, rek je lichaam op en sta zo recht mogelijk, sluit nu je ogen.
Na enkele min. voel je mogelijk de heen en weer beweging.
Focus je daarop en laat je meegaan in die beweging..........
Cryofiel
11 jaar geleden
Nu begrijp ik je niet meer... In je eerste zin zeg je dat de bewegingen wel bij QT horen. In het laatste stuk zeg je dat de bewegingen door totale ontspanning komen, en dus niet bij QT horen. Waarschijnlijk lees ik je tekst niet zoals jij die bedoelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja lastig.
In mijn vraag ging ik er van uit, dat de ' bewegingen' bij Q T hoorde. In een reactie hierboven aan jou zeg ik............Kreeg net een mailtje, van iemand uit het oosten van het land, die al een jaar of 4 met deze verschijnselen te maken heeft en er ook mee werkt.
Dat de ‘bewegingen’ niets te maken heeft met Q.T. het zou er los van staan................ In mijn laatste reactie hierboven schrijf ik.....Wat verder zoekend op internet, geeft toch ook de inf. dat het uitzonderlijke bewegen van het lichaam, toch weer wel bij Q. T. hoort........................ Staat er toch echt goed. Nog de reacties gelezen in mijn gastenboek?
En de proef nog gedaan?
Cryofiel
11 jaar geleden
Dus die oosterling zegt dat de bewegingen niets met QT te maken hebben. Op Internet beweert iemand dat de bewegingen wel bij QT horen. Zelf zeg je dat de bewegingen niet bij QT horen. Want als je je ontspant, ga je zonder QT ook op die manier bewegen. Zelf denk ik dat dat laatste klopt. Ook zonder QT ga je op die manier bewegen. Door je te ontspannen, zoals je voorstelt, of door een andere gebeurtenis waarvan je denkt dat die bovennatuurlijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist!
Mogelijk willen wij alles maar in hokjes stoppen en een naam geven, maar mogelijk is het allemaal het zelfde en benoemen we alleen maar een onderdeeltje hiervan.
Mogelijk is er helemaal geen grens. Een ding lijkt duidelijk, er is een duidelijk gegeven , dat mensen op een bijzondere manier 'bewegen' en voor die beweging en het effect er van, nog geen wetenschappelijke verklaring is. Jij hebt het nu dus ook geprobeert?
Cryofiel
11 jaar geleden
Nee, ik heb het niet geprobeerd. Omdat het niets zegt als ik wel begin te bewegen, en ook niets zegt als ik niet begin te bewegen. We kunnen in ieder geval concluderen dat het bewegen niets met QT zelf te maken heeft. Dat is dus het antwoord op je vraag: "Ja, het is wetenschappelijk te bewijzen of het bewegen wel of niet door QT komt. Het resultaat is dat dit niet het geval blijkt te zijn. De bewegingen zijn, zo is bewezen, niet afhankelijk van het wel of niet toepassen van QT." Het bewegen heeft dus een andere oorzaak. Er zijn geen aanwijzingen dat er een bovennatuurlijke kracht aan het werk is, want het bewegen gebeurt ook door gewone ontspanning. Of de oorzaak psychisch of lichamelijk (neurologisch?) is, weet ik niet. Wellicht is hier onderzoek naar gedaan, maar als dat zo is, ken ik dat onderzoek niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat je het niet hebt geprobeerd en ook mijn site niet hebt gelezen.
Daar ben je veel te leergierig voor.
En anders is het een gemiste kans, maar goed ik zoek door, Iemand moet het toch weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We een plus voor al je inf. en reacties.