Waarom is het tandvlees tussen mijn voortanden opgezwollen en pijnlijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
10.9K

Het beste antwoord

Dit komt vaak voor als je bijvoorbeeld harde broodjes of stokbrood eet. De plaats tussen je voortanden is de plaats waar de 2 delen van je bovenkaak bij elkaar komen. Hierdoor heb je vaker last van zwellingen als gevolg van harde korstjes eten. Als het niet na een paar dagen over is toch maar naar de tandarts voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wellicht is het ontstoken? Ik zou een afspraak met de tandarts plannen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon ontstoken. Ik zeg goed poetsen (ook het tandvlees rustig doen) en dan moet het met een paar dagen weg zijn. Anders zeker even de tandarts inschakelen