pijn linkerkant buik wat kan dit zijn?

heb zins 10 uurtjes pijn in mijn linker onderbuk net naast mijn heupbot en net boven mijn lies.bij inspanning van de buik of hoesten stekende pijn weet iemand wat dit kan zijn?dach zelf eerst aan de blinde darm maar die blijkt rechts te zitten wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
36.1K

Het beste antwoord

Het kan goed te maken hebben met een verstopping in je darmen. Hoe is het met je ontlasting? Pijn in je onderbuik, met name als je hoest of inspanning levert, is vaak een verstopping. Een prop ontlasting in de darmen die niet wegkan en veel pijn veroorzaakt.
Als je dat hebt kun je een dag veel water drinken of een laxeertabletje nemen, hierdoor wordt de prop dunner en komt uiteindelijk naar buiten.
Mocht je nou zoveel pijn hebben en je vertrouwd het niet: zeker even naar de huisarts gaan.
succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal goed dit was ook de dokter zij diagnose !!!

Andere antwoorden (6)

Misschien een liesbreuk? Als je op je hand blaast en naar je lies kijkt, zie je dan een bobbeltje verschijnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan duiden op een liesbreuk. Zoiets heb ik een paar jaar geleden ook gehad. Opeens voelde ik een bultje in de liesstreek, maar had geen pijn. Naar de dokter geweest, maar die vond het nog te vroeg voor een operatie.
Pas veel later kwam de pijn, geen erge pijn maar toch. Soms was de pijn helemaal weg. Na 1½ jaar kwam de pijn terug en werd heviger. Weer naar de dokter en een paar weken later geopereerd in het ziekenhuis, dagopname dus 's avonds weer thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt eerder een blindedarm ontsteking dan op een liesbreuk: Du direcht een afspraak maken bij de huisarts .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou denken je eierstokken, maar dat gaat moeilijk want je bent een man. dit kan wel een flinke pijn veroorzaken, maar dus niet in jou geval.

sterkte en beterschap, en ga als het niet wegtrekt voor de zekerheid langs bij je huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan van alles zijn.
Ik zou sowieso een arts raadplegen. Die kan namelijk ook beoordelen op wat hij ziet en voelt. En niet alleen maar op wat jij verteld.
Een liesbreuk zoals in de eerder gegeven antwoorden lijkt me onwaarschijnlijk. Dan zou de pijn minder heftig moeten zijn en lager zitten.
Maar zoals ik al zei het kan werkelijk van alles zijn. En ieder mens ervaar pijn anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk het even aan. De blinde darm zit bij de meeste mensen rechts. Waarschijnlijk wordt je darm geprikkeld door de darminhoud.
Als de pijn ondraaglijk wordt, ermee direct mee naar de huisarts gaan.
Anders een paar dagen aanzien. Als de pijn zich niet verplaatst of blijft alsnog naar de huisarts gaan.