Klopt het dat het een beter teken is, dat als je iemand niet goed verstaat je je linkeroor toe neigt dan je rechter?

Er wordt dan gezegd dat het linkeroor een kortere/betere/snellere verbinding heeft met het taalcentrum. Bij rechteroorluisteraars zou die verbinding geblokkeerd zijn al dan niet fysisch of psychisch.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

welnee, dat is onzin.
ik hoor links slecht, dus ik wend mijn rechteroor naar mensen toe.
zo versta ik ze namelijk beter.
heel praktisch dus, en verder geen teken van wat dan ook.
Rieneke1
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Heh Rieneke, jammer jouw antwoord ;-))) Ik draai juist altijd mijn linkeroor naar mensen toe... ik dacht gewoon dat ik rechts wat dover was... dus nu lees ik deze vraag en dacht: JA! Natuurlijk, dát is het!!
Lees ik jouw antwoord...zak ik weer als een plumpudding in elkaar... zucht. Ik ben rechts toch gewoon wat doof... ;-)) Maar evengoed een +1, want je kan maar beter weten hoe het zit want dat luistert nauw als het om horen gaat :-)
Rieneke1
11 jaar geleden
:)
dank en sorry! ;p
Kristal
11 jaar geleden
;-))
Het oor was (en is nog wel) natuurlijk in de eerste plaats een handig zintuig om geluiden te lokaliseren om gevaren te vermijden of prooien te vinden. Je zou dus kunnen verwachten dat de verbinding met de rechter hersenschors het sterkst ontwikkeld is omdat daar ons ruimtelijk inzicht huist. Het spreken komt zo laat in de ontwikkeling van de mens dat de invloed daarvan me heel beperkt lijkt.