Helpen die geneeskrachtige natuur stenen zo als lapis lazuli?

En al die andere steentjes

1.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Ze helpen in elk geval je portemonnee lichter te maken. Verder is de geneeskunde werking volledig op het placebo-effect gebaseerd.
Pieterke
een jaar geleden
Eens met bovenstaande reactie. Alleen de verkoper wordt er beter van.
Cryofiel
een jaar geleden
Ook de gelover kan er beter van worden. Puur door het placebo-effect weliswaar, maar toch.

Antwoorden (2)

Is het hoop en geloof vs. wetenschap? Werken deze behandelingen?
Nee, dit is weer te kort door de bocht. Neurowetenschappers en psychologen erkennen dat behandelingen waarbij gebruik gemaakt wordt van edelstenen en mineralen kunnen helpen. Maar niet noodzakelijk om de redenen die mensen tijdens de behandelingen te horen krijgen.

Placebo effect
Volgens meerdere onderzoeken en wetenschappers speelt het placebo-effect een grote rol. Het alleen al doen van iets aan een probleem kan hoop stimuleren, stemming beter maken en je vermogen om om te gaan met een aandoening verbeteren, aldus een passage uit het boek “Believing in Magic: The Psychology of Superstition”. “Er is geen wetenschappelijk bewijs om de medische effectiviteit van een van deze remedies te ondersteunen,” zegt de auteur van het boek. “Maar er is de mogelijkheid dat ze een indirect psychologisch voordeel kunnen hebben.”
een jaar geleden
Materie = energie = informatie = trilling.
Alles om je heen heeft invloed, zoals bijvoorbeeld ook kleuren en geuren. Stenen hebben elk hun eigen trilling, die het zelfgenezend vermogen kan ondersteunen. De verschillende kleuren en samenstellingen hebben elk hun eigen frequentie. Heel vroeger genas men ook middels frequenties. Oude kerken en kathedralen waren bijvoorbeeld energiecentra. De oorspronkelijke frequenties van orgels en klokken werkten ook helend. Op een dergelijke manier kunnen stenen ook ondersteunend werken.
Toegevoegd op 17 januari 2023 20:53: bron
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Leuke beweringen, maar elke vorm van bewijs ontbreekt.

Enneh... ik ben nog nooit een gelover tegengekomen die kon uitleggen wat hij bedoelt met woorden als "energie", "frequentie", en "trilling".

Wedden dat ook jij daar geen idee van hebt?
Cryofiel
een jaar geleden
Ik zie dat je elders op deze site reageert, maar hier niet.

Ben je nog aan het opzoeken wat jouw mooie woorden eigenlijk betekenen?
;-)
Pimpernella
10 maanden geleden
Niet dat ik een aanhanger ben van esoterie of bezig ben met spiritualiteit maar er zijn intussen wel al wetenschappelijke studies die aantonen dat de fauna en flora wel degelijk signalen doorgeven en ontvangen aan elkaar. Kleuren kunnen we onderscheiden doordat hun lengte verschilt als ze door een prisma worden gebroken. Dat water herinneringen bezit is ook al bewezen en we worden de ganse tijd omringd door onzichtbare electromagnetische straling van de magnetron en de wifi van onze PC. Er zijn frequenties die wij niet eens kunnen horen maar andere levende organismen op reageren. Foto-synthese bij bomen en dansende bijen. Energie genereren door spoelen te laten resoneren...
Plots lijken mij die trilling van stenen nog zo gek niet.
Je bent vrij te geloven wat je wilt maar daarom niet je een ander niet te beledigen.
Cryofiel
10 maanden geleden
Ben je vrij om te geloven in bedrog en anderen daarmee te misleiden?

Dan verschillen we daarin van mening.