Bij mij zitten mijn oplosbare hechtingen er on me oor nog in maar zijn super hard is dat normaal?

Of kan het zijn dat er opgedroogd bloed bij zit en hoe krijg je dat weg zonder dat het pijn doet

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Vraag dit even aan je huisarts of aan de doktersassistente,. Die laatste zal het waarschijnlijk ook wel weten.

Antwoorden (1)

Af en toe zal een hechting niet volledig oplossen
Dit gebeurt meestal wanneer een deel van de hechting aan de buitenkant van het lichaam blijft zitten. Het vocht van het lichaam dat gebruikt wordt om de oplosbare hechting op te lossen kan er zodoende dus niet bijkomen, wat tot gevolg heeft dat het buitenste deel van de hechting dus intact blijft. Vaak valt dit deeltje er vanzelf af, of een arts kan dit deel van de oplosbare hechtingen gemakkelijk en geheel pijnloos verwijderen.
Mijn ervaring is, dat oplosbare hechtingen die buiten de huid uitsteken op den duur toch verdwijnen tijdens douchen. Ook kan je tijdens en na de douche de plek zachtjes masseren. Het duurt wat langer dan normaal, maar het lukt zeker wel.