Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welke massageachtige behandelingen worden (door de basis- of aanvullende verzekering) vergoed?

Uitwendige therapie bestaat bijvoorbeeld deels uit een soort massage. Zijn er nog andere behandelingen die ook (deels) als een soort massage zijn?

Reguliere en alternatieve geneeswijzen zijn beide welkom.

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik zoek geen informatie over welke verzekeraars het vergoeden en hoeveel, dat kan ik zelf wel opzoeken.
Ik zoek meer voorbeelden van behandelingen die op massage lijken en die überhaupt wel eens vergoed worden; want als ik zoek de website van een verzekeraar zoek op massage vind ik niets, terwijl bijvoorbeeld uitwendige therapie wel vergoed wordt en ook massage-achtig is, maar alleen niet het woord massage in de naam heeft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vele behandelingen worden gedeeltelijk of geheel vergoed als je aanvullend verzekerd bent. Echter wat er vergoed wordt ligt aan de zorgverzekeraar dus daar moet je even contact mee op nemen. Voor chinese massages en vergoedingen kun je bijvoorbeeld ook kijken op de website v/d vereniging http://wwwzhong.nl Toegevoegd na 35 seconden: na de drie w's nog een puntje zetten

behandelingen die bij je verzekeraar vallen onder Natuurgeneeskunde en/of alternatieve behandeling worden vaak (gedeeltelijk) vergoed. De behandelaar zelf kan je ook hierover informeren. Toegevoegd na 3 uur: misschien kom je hier iets verder mee...

Bronnen:
http://www.alternatievegeneeswijzen-overzi...

Haptotherapie

zoek het eens bij manuele massage therapie. via de natuurgeneeskunde is het mogelijk om massage vergoed te krijgen. Toegevoegd na 1 minuut: kellykat heeft het ook al aangegeven

Er is maar één antwoord mogelijk, nl lees de verzekeringsvoorwaarden.

o.a - shiatsu -sportmassage (soms) - fysiotherapie - rebalancing - haptotherapie - chiropracticus afhankelijk of deze behandelaars aangesloten zijn bij een beroepsverzekeraar.. dit zul je dan moeten checken bij je verzekeraar vaak is het dan ook een vergoeding die gedeeltelijk is.

Voetreflextherapie.

Ritmische massage (antroposofisch) wordt wel gedaan door fysiotherapeuten. Even informeren bij een 'therapeuticum' in je buurt.