Welke massageachtige behandelingen worden (door de basis- of aanvullende verzekering) vergoed?

Uitwendige therapie bestaat bijvoorbeeld deels uit een soort massage. Zijn er nog andere behandelingen die ook (deels) als een soort massage zijn?

Reguliere en alternatieve geneeswijzen zijn beide welkom.

Toegevoegd na 52 minuten:
Ik zoek geen informatie over welke verzekeraars het vergoeden en hoeveel, dat kan ik zelf wel opzoeken.
Ik zoek meer voorbeelden van behandelingen die op massage lijken en die überhaupt wel eens vergoed worden; want als ik zoek de website van een verzekeraar zoek op massage vind ik niets, terwijl bijvoorbeeld uitwendige therapie wel vergoed wordt en ook massage-achtig is, maar alleen niet het woord massage in de naam heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (8)

Vele behandelingen worden gedeeltelijk of geheel vergoed als je aanvullend verzekerd bent. Echter wat er vergoed wordt ligt aan de zorgverzekeraar dus daar moet je even contact mee op nemen. Voor chinese massages en vergoedingen kun je bijvoorbeeld ook kijken op de website v/d vereniging http://wwwzhong.nl

Toegevoegd na 35 seconden:
na de drie w's nog een puntje zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuina (Chinese massagevorm) is inderdaad een perfect voorbeeld van wat ik zoek. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zijn er voldoende tuina massages geven en er gelijk even een naaldjes inzetten, dan is het acupunctuur voor de verzekering.
behandelingen die bij je verzekeraar vallen onder Natuurgeneeskunde en/of alternatieve behandeling worden vaak (gedeeltelijk) vergoed. De behandelaar zelf kan je ook hierover informeren.

Toegevoegd na 3 uur:
misschien kom je hier iets verder mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor iets doen natuurgeneeskundigen dan dat op massage lijkt?
En welke alternatieve behandelingen heb je het over, er bestaan honderden soorten, die compleet van elkaar verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijkbaar is geen een antwoord goed voor je. Weet je zelf wel wat je eigenlijk bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je daar nou weer bij?
Van de 7 antwoorden vind ik 5 antwoorden hartstikke goed. En bij één heb ik dat ook gewoon als reactie gezet, dus het was ook al te lezen dat ik in ieder geval minstens 1 antwoord goed vind.
Haptotherapie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek het eens bij manuele massage therapie. via de natuurgeneeskunde is het mogelijk om massage vergoed te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
kellykat heeft het ook al aangegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar één antwoord mogelijk, nl lees de verzekeringsvoorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat leg ik juist uit in de toelichting op mijn vraag, ik wil NIET weten welke dingen door welke verzekering vergoed worden, maar welke behandelingen er bestaan die massage-achtig zijn.
Als ik in de verzekeringsvoorwaarden zoek op massage, vind ik niets. Terwijl tuina en uitwendige therapie wel vergoed worden, terwijl dat ook massage-achtige behandelingen zijn, maar daar heb je dus pas wat aan als je wéét dat dat ook massage-achtig is. En dát is dus mijn vraag.
o.a
- shiatsu
-sportmassage (soms)
- fysiotherapie
- rebalancing
- haptotherapie
- chiropracticus

afhankelijk of deze behandelaars aangesloten zijn bij een beroepsverzekeraar.. dit zul je dan moeten checken bij je verzekeraar
vaak is het dan ook een vergoeding die gedeeltelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetreflextherapie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritmische massage (antroposofisch) wordt wel gedaan door fysiotherapeuten. Even informeren bij een 'therapeuticum' in je buurt.