hoe kom je van een vieze smaak in je keel bij het slikken af?

ik had laatst 1 dag keelpijn en nu heb ik vanaf die dag (geen keelpijn meer) nog steeds een vieze smaak in mijn keel en het idee dat ik uit m ijn mond stink. wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15K

Antwoorden (2)

Veel water drinken om de keel te 'smeren' en smint of pepermunt nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ow balen zeg, moet je ook hoesten want dan is er misschien een hoestdrank die helpt..?
Dat zijn bacteriën achter op je tong die die geur geven. Je kan eens een tongschrapertje proberen om de bovenste laag van de achterkant van je tong te schrapen. Zo haal je de stinkende bacteriën daar weg.

Het kunnen ook amandelsteentjes (tonsil stones) zijn.
Heb je wel eens bij een verkoudheid dat je je keel schraapt, dat je ineens een wit propje in je mond krijgt? Of zie je een wit propje in een gaatje bij je amandelen zitten? Die bevatten ook vuil en bacteriën, en kunnen ook flink stinken.