Vermindert violenzalf acne?

Ik heb een beetje last van acne op mijn voorhoofd. Maar het is niet heel erg.
Ik slik er sinds kort druppels voor, het geneesmiddel 'Viola Tricolor Ø'. Dat is een homeopatisch geneesmiddel bij acne, van het merk 'A. Vogel'. Het is gemaakt van violen.

En ik heb al van jongs af aan een hele gevoelige huid en vaak last van eczeem in o.a. mijn knieholtes. Ik heb al heel veel zalfjes geprobeerd en ik hoorde laatst dat violenzalf helpt, dus dat heb ik gekocht.

Beide middelen zijn dus gemaakt van violen dus vraag ik me af of ik de violenzalf ook voor puistjes kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Mogelijk helpt het, maar het is wel een beetje gokken, eczeem kan veroorzaakt worden door erfelijke aanleg, bepaalde beroepen ( bakkerseczeem) slechte voeding,hormonen, stress, overgevoeligheid voor bepaalde stoffen ( allergie)
Je zou dit alles eens goed moeten bekijken.
Twee maal daags een kopje brandnetelthee, kan mogelijk bij veel van dit soort problemen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord.