Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een vrij kleine splinter uit de palm van mijn hand zonder pincet?

Een grotere kon ik met 2 aardappelschilmesjes eruit plukken, deze vrij kleine zit ernaast en steekt maar een klein stukje uit, het begint wat meer te prikken na een nacht. Huis tuin keuken middeltjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga dan meestal een tijdje met m'n hand in warm water zitten, dan zet de huid om de splinter wat uit en kun je er makkelijker bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hier wat tips van Oma:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Splinter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tijdje in soda water houden en dan een naald ontsmetten met het vuur van een aansteker en dan helaas wat pijnlijk klooien tot je hem eruit hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik een van de andere oplossing eerst ga proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*oplossingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima, succes ermee.
Ha, die STK87;

Likje trekzalf, pleister eroverheen plakken en een nachtje laten zitten; grote kans dat de splinter er morgen uit is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon wachten, dan zweert hij er vanzelf uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak met een naald iets meer ruimte om de splinter heen
Dan met je nagel van de duim en je wijsvinger eenklein rollende beweging maken zodat die splinter iets hoger komt . en dan peuter je de splinter er zo met de naald eruit .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begrip "klein" is een getypte tekst moeilijk te vatten en is per persoon qua beleving verschillend.
Maar met een simpele splinterpincet of epileerpincetje moet het lukken.
Als de splinter zo klein is, dat je deze nauwelijks kunt zien, dan zal hij verweken en de restanten zal je na verloop van tijd niet terug zien, of het gaat ontsteken en dan komt ie er in de meeste gevallen vanzelf wel uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding