ik ben 2 maanden geleden uit het gips gekomen en ik heb nog heeel erg veel last van mn enkel wat moet ik doen?

ik ben 2 maanden geleden uit het gips gekomen ik heb er 2 weken in gezeten omdat mijn enkel omwas gezwicht en er schuin aan hing dit hebben ze rechten kunnen zetten en er was een klein breukje maar toen ik uit het gips kwam had ik er weinig tot geen last van maar 1 week later ben ik zonder krukken gaan lopen (ik denk te snel) en 2 weken later gaan trainen dit is erg dom van mij geweest maar ik kan nu bijna niks meer met mn enkel niet rennen niet zo goed trap lopen en hij slaat de heletijd op slot en zwicht vaak om wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wat je moet doen is zo rap mogelijk een dokter of specialist raadplegen.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn dokter neemt me niet serieus! ik heb vorige jaar me arm gebroken en het ws niets zei die en toen ws die toch gebroken dus bij dit neemt die mij ook niet serieuw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat doe je nog bij die dokter...????
Wat jij moet doen is naar een fysiotherapeut gaan. Geef deze informatie door aan je huisarts, dan kan hij je een verwijzing daarvoor geven. De therapeut geeft je dan speciale oefeningen om de enkel weer los en soepel te maken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fysiotherapeut heb je tegenwoordig geen verwijzing meer voor nodig:)
Amadea
11 jaar geleden
Is dat dan sinds 1-1-2012 zo? Vorig jaar nog op deze manier meegemaakt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, al veel langer. Misschien ben je eerst naar je huisarts gegaan en heeft die je een verwijzing gegeven (dat kan nog steeds), maar het is al een paar jaar niet meer verplicht.
ligt er aan.... wat hebben ze in het ziekenhuis gezegt over wat je moest doen/ laten en zou voelen toen het gips eraf ging?
ik zou misschien even je huisarts of het ziekenhuis raadplegen, denk dat je idd te snel te veel bent gaan doen, maar....ik ben geen arts;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze hebben gezecht niet te snel gaan sporten maar ik ben eigenwijs en sport elke dag van de week dus is het heel moeilijk om ineens niet te sporten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat begrijp ik, maar als je nu iets kapot zou maken (stel) en straks dus helemaal nooit meer (goed) kunt sporten door onherstelbare schade....dan is even rustig, niet of aangepast sporten best te overzien toch....hoop ik....
toi toi ik zou iig even langs de dokter/ziekenhuis gaan voordat je het erger maakt....
Het is inderdaad vrij aannemelijk dat je je enkel te snel hebt belast, en uiteindelijk hebt overbelast.

1. Stop onmiddelijk met het belasten van de enkel: Zelfs lopen op deze enkel moet je nu even niet doen. Krukken halen dus.

2. Ga morgen gelijk langs bij je huisarts en vertel je probleem. Hij moet echt een verwijsbrief uitschrijven voor de specialist, dus overdrijf desnoods!

3. Volg, na het bezoek aan de specialist nu WEL het advies op dat je krijgt! Waarschijnlijk zal je ook fysiotherapie krijgen.

Heel veel beterschap en succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan op dit moment ook niet meer lopen ik loop al op krukken 2 dagen maar mijn dokter neemt me niet serieus toen ik mijn elleboog had gebroken zei die ook al het is niets en toen was die ook gebroken en nu heb ik weer zoveel pijn maar hij zegt elke x het is niks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend voor je, maandy.
Ik raad je aan naar een andere huisarts te gaan met de mededeling dat je dringend een second opinion nodig hebt omdat je barst van de pijn.
Doen hoor!
Heel veel beterschap!