Ik heb altijd een rode neus, hoe kom ik er van af!?

Hallo!
Ik heb dus een probleem waar ik al heel lang last van heb..
altijd als ik smorgens wakker word dan is er niks aan de hand, wrijf ik een keer over me neus of ga ik onder de douche, is me neus voor de rest van de dag rood.. Ik wil er gewoon zo graag van af want ik irriteer me dood al al die opmerkingen..

Groet,
Daniel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Goedemorgen! De huid op je neus is vrij dun en er lopen behoorlijk wat bloedvaatjes doorheen. Op het moment dat je gaat wrijven of douchen stimuleer je de bloedsomloop, wat dus die rode kleur geeft. Het risico op couperose is op die plaats ook groot en ik vermoed dat dat de oorzaak is. Je kunt dat zelf constateren als je rode, vurige adertjes ziet lopen, maar Dat zou je kunnen laten checken bij de huisarts, dermatoloog of schoonheidsspecialiste.
Als het couperose is, dan zou je dat kunnen laten laseren of dagelijks camoufleren met een groene concealer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankuwel!