Het lijkt zeer vroeg, maar een baby van 2 manden kan al meedoen aan het Puppy-zwemmen!
Het juiste moment voor jouw kind hangt echter van meerdere factoren af, zoals de gezondheid van jou en van je kindje (ga niet babyzwemmen bij de volgende gezondheidsklachten: koorts, open wondjes, oog- en oorontsteking, luchtwegklachten of vlak na een vaccinatie), of je baby te vroeg is geboren, het advies van het consultatiebureau en de regels van het zwembad waar je gaat zwemmen.
Het zwembad blijft de eerste weken verboden terrein. Jonge baby’s hebben meer kans om een infectie te krijgen (het is niet nodig te wachten tot je baby alle vaccinaties heeft gekregen). Daarnaast staat hun warmte regulatie de eerste weken nog niet op punt. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat er afkoeling optreedt. Als je baby ongeveer 2 maanden oud is, dan is hij de waterspelletjes van thuis al goed gewoon en zijn de infectierisico’s tot een minimum herleid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel ooit eens gelezen dat het chloorwater niet echt gezond is voor baby's en voor astmatische klachten kan zorgen als ze iets ouder zijn. Misschien weet iemand nog of dat waar is?
naamlooss
11 jaar geleden
Een baby krijgt op den duur astmatische klachten van chloorwater? Daar ben ik ook benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit las ik op een site,ik vraag me dan toch af waarom baby's dan toch mogen 'zwemmen' in de baden. Zwembad ongezond voor baby Zwembaden met chloor zijn slecht voor kinderen jonger dan een jaar. Zwemmen moet voor deze groep dan ook ontmoedigd worden, adviseren onderzoekers van de Vrije Universiteit Brussel aan het Belgische ministerie van Volksgezondheid. 'Het risico op infectie en de negatieve effecten van het licht toxische chloor zijn te groot', zegt onderzoeker Micheline Kirsch-Volders in de Morgen. 'Baby's zijn vatbaarder voor ziektes en bovendien is de temperatuur in plonsbadjes vaak relatief hoog, wat de groei van micro-organismen nog bevordert.' Ouder dan een jaar
Het advies geldt voor baby's. Voor mensen ouder dan een jaar is het chloorwater geen probleem, zolang de hygiëne maar goed is, zeggen de onderzoekers. Bron: De Morgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En baby zwemmen. Bij ons in het dorp is er een zwembad.Daar kan je baby zwemmen in zuiver bronwater subtropische temperatuur
speciaal gereinigd enz.daar kan je zwangerschapszwemme.diploma zwemme enz.ik denk dat ik dat beter kan denken dan. En subtropische zwembad.ik zal daar is informeren.
Zodra je wil. Er staat geen leeftijd voor wanneer dat mag of niet mag. Ik zelf zou de baby eerst eens een paar maanden tot een jaar laten wennen aan de aarde, voordat ik ermee zou gaan zwemmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste zwembaden zeggen vanaf 8 weken. En kies bewust voor babyzwemmen of kijk wanneer het zwembad het water extra warm heeft.
Wel neem je als je gaat zwemen een risico op gezondheidsklachten zoals oorontsteking als gevolg van geïrriteerde luchtwegen door het chloor. Oorontsteking bij kinderen beneden de 6 maanden houd meestal een doktersbezoek in.
Je moet het gewoon proberen vanaf 2 maanden. Het ene kindje is gevoeliger dan het andere, maar als kindjes verkouden worden door de geïrriteerde luchtwegen kun je beter even stoppen met zwemmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat je onder zwemmen verstaat. Je doet de baby toch ook in bad? Dan kan hij/zij ook in een wat groter bad zou ik zeggen. Wacht wel tot de navel helemaal opgedroogd / genezen is, om besmetting te voorkomen. En niet in te koud water natuurlijk.
11 jaar geleden
Het beste is om de eerste inenting af te wachten en dan kan je gerust gaan babyzwemmen. Wel goed kijken hoe hij/zij reageert want die kleintjes kunnen het ook erg snel koud hebben. Dus in het begin kan het misschien maar een kwartiertje maar dat is per baby verschillend. Zegt de oma (ook zwemjuf)die nu met haar tweede kleinkind naar babyzwemmen gaat