Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb de laatste tijd na een half uur wakker zijn een tintelend en half dood gevoel in mijn linker hand en arm.

Het is niet gelijk als ik wakker wordt, maar na een kwartier half uur.
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat ik niet op mijn arm slaap, en hem dus afknel.. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? en waar het weg komt???

Toegevoegd na 12 minuten:
Het komt niet vanuit de nek, zit alleen in de hand of onderarm... Hoger komt het ook niet.. Tis na een uur meestal ook wel weer weg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien volgende keer je vraag direct goed stellen in een keer en niet een toevoeging gaan doen en anders een reactie plaatsen bij een antwoord

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk vanuit je nek , misschien ben je aan een nieuw hoofdkussen toe...
Ga er mee langs je huisarts en vraag verder onderzoek hierna...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je veel achter de pc zIt, maar een tintelend gevoel of doof gevoel kan een van de eerste tekenen van rsi zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt door een slechte slaaphouding of een slecht hoofdkussen en niet te vergeten een slechte houding aan het bureau of tafel (op de ellebogen leunen) ongemerkt uw zenuwen afknellen.

Dat kan vanaf uw nek, uw schouder, uw elleboog of pols.

Door middel van een Elektromyogram (EMG) kan men vaststellen welke zenuwbanen bekneld zitten en waar.

(Slapende, gevoelloze of tintelende arm of vingers)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan komen doordat je misschien met gebogen ellebogen slaapt. Het heet dan Cubital tunnel syndroom.

Hieronder meer info daarover:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komt het omdat je vlak voor het slapen gaan iets heel intensiefs doet met je arm?? Zou kunnen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit had ik ook, dan hield ik het altijd onder de kraan.
maar ik ben er mee naarde dokter geweest en die zei dat er dan een zenuw verstopt zit, maar toen was het opeens voorbij, dyus geen idee wat je kunt doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding