Hoe komt het dat sommige mensen heel sterk zijn?

Ik was vandaag aan het training deed weighted dips met 30kg erbij gaat een zwarte man naast me staan en doet zijn hand voor de mond alsof het onmogelijk is. Sommige mensen doen dips met hun eigen gewicht en ook niet zo veel herhalingen. Mijn triceps shouders zijn ook niet bepaald buff ofzo. Zijn dat speciale genen die sterk maken ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Genen hebben er iets mee te maken; je moet wel een iets van een natuurlijke aanleg hebben, maar het is met name trainen, trainen en nog eens trainen. Het lichaam moet er aan gewend raken dat het zware lasten moet kunnen verduren, dan maakt het lichaam zelf meer spiermassa aan. Doe je dat niet, en zo efficiënt is ons lichaam, voelt het zich niet geroepen om sterk te worden. Als het lichaam kan overleven zonder fysiek, wat jij noemt, sterk te zijn doet het lichaam er niets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nbh