Hoeveel hercencellen gaan er dood als je bier drinkt onder de 16

Als je een bal kopt gaan er 100 hersencellen dood maar hoeveel gaan er eigenlijk dood door een biertje... En als minderjarige?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoi,
Als je een biertje drinkt als minderjarige gaan er per keer ongeveer 1000 hersencellen dood. Dit is heel slecht voor je hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer evenveel als bij een volwassene, alleen je hersencapaciteit wordt als jeugdige drastisch verkleind, of beter gezegd, omdat je hersencapaciteit nog in ontwikkeling is, blijft die ontwikkeling uit. Kortgezegd is er minder capaciteit, en word je dus uiteindelijk dommer als je voor je 16e bier drinkt.