Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als mijn koortslip genezen en helemaal weg is, kan ik dan mijn partner orale sex geven (zonder condoom) zonder dat hij besmet raak?

Goeiendag
Momenteel heb ik een koortslip voor de eerste keer .
Nu vraag ik mij af dat als mijn kortsluiting genezen is en helemaal weg of ik dan mijn partner orale sex kan geven (zonder condoom ) , zonder dat hij besmet raak !
Ben ik namelijk ook besmettelijk als mijn koortslip niet aanwezig is ?
En waneer ben ik dan wel besmettelijk ?

Vriendelijken groet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Helemaal genezen van een virus-infectie is niet alleen te beoordelen aan de hand van de symptomen. Als de koortslip verdwenen is zou ik altijd nog 6 weken voorzichtig zijn en onder quarantaine blijven van een condoom.
Onder de link staat een virus-voorbeeld (covid-19) waarbij men ZEER voorzichtig is met "genezen patiënten". Dit is maar een voorbeeld, maar virussen lijken wat heel veel eigenschappen (genetisch materiaal) betreft veel op elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Volgens de websites van Thuisarts en SoAidsNederland gaat een Herpes-infectie niet over. Je zult dus altijd anderen kunnen besmetten, of je nu (zichtbare) klachten/symptomen hebt, of niet.
Het zou dus ook kunnen dat je vriend al besmet is geraakt voordat je een koortslip kreeg, of misschien heb je het juist wel van hem gekregen.

Ik kan je dus alleen maar adviseren om contact met je huisarts op te nemen en te laten testen of je koortslip door het Herpesvirus komt. Als dat zo is, kun je aan de huisarts advies vragen hoe je daarmee om kunt gaan. Je kunt ook de informatie op de websites van Thuisarts en SoAidsNederland lezen (zie bronlinks)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding