Zijn er ook mensen die seksuele gevoelens hebben voor planten? Zoja, hoe heet die voorkeur dan?

Ik weet dat het een hele rare vraag is, maar ik was er gewoon nieuwsgierig naar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een florafiel... misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kruiden... Mmmmmmm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat te denken... misschien herbofiel? Omdat een herbivoor immers een planteneter is. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heet toch dendrofilie?

Het beste antwoord

Bij mijn werk als psychiater heb ik een keer iemand behandeld met zo'n voorkeur. Deze afwijking (als de voorkeur uitsluitend op planten is gericht, dan wordt het wel als afwijkend gezien) bleek "fytofilie" te heten. De persoon is dan dus een fytofiel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Misschien is dit antwoord wel juist, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van! Het lijkt, als ik extra informatie zoek met Google, een eigenschap te zijn, die alleen sommige vissen hebben. Zij zijn plantenminnend: ze houden van waterplanten om bijvoorbeeld hun eitjes op af te zetten. Wat is deze term in het Engels? Met de Nederlandse termen "fytofilie" en "fytofiel" is met Google namelijk erg weinig extra informatie te vinden, als het gaat om mensen met deze voorkeur.

Andere antwoorden (1)

Zo iemand heeft dan een plantenfetish.

Door de meest uiteenlopende en verbazingwekkende zaken blijken sommige mensen opgewonden te kunnen raken. Was laatst bij een rechtszaak, waar een zaak werd behandeld waarbij de verdachte oa opgewonden werd door hunebedden. Een. Hunebeddenfetish dus. Over de zaak is een stukje beschreven op de site in de link.
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
"Seksuele gevoelens hebben voor" (zoals vermeld in de vraag) en "opgewonden raken van" (zoals vermeld in jouw antwoord) zijn twee verschillende dingen, naar mijn idee, al hebben ze wel overeenkomsten. Toch vind ik je antwoord heel goed. +1!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn reactie schreef ik al een "florafiel" en denk dat dit best in de buurt komt. En dan maar hopen dat je geen stijve van een vaas met tulpen krijg, hahaha.... +1
Antoni
11 jaar geleden
Dat vinden die tulpen vast niet erg!