Dat is het opgewonden raken als je aan seks denkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geil bent denk je aan sex en krijg je een stijve lul of opgezwollen schaamlippen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geil is een term uit de landbouw/ plantenteelt, voor planten die iets te zwaar zijn omdat ze overbemest zijn. Ook voor grasvelden (voor koeien of paarden) wordt de term wel gebruikt.

Hoe daar in het Nederlands de betekenis van hitsig of wellustig of paringsbreid (want zo bedoelen mensen het vaak ; opgewonden zijn of opwindend) voor is gekomen is me een raadsel, want enige relatie ontbreekt.
In Duitsland kennen ze het woord geil ook - in de zelfde betekenis, maar voornamelijk in de betekenis van cool, stoer, gaaf, en wordt in alle kringen gebruikt.

Als je vrienden het woord geil gebruiken, kunnen ze dus bedoelen dat ze vreselijk zin hebben in sex (en het niet krijgen want wie het krijgt, lult er niet over) , ergens heel erg opgewonden van worden of , want ook hier rukt het op, iets heel gaaf vinden.

Je kunt dus geil zijn, iemand heel geil vinden, ergens geil van worden, maar ook spreken van een geile auto of een geile film (zonder dat er een relatie is met sex), en zelfs een geil grasveld hebben. De eerste 3 worden het meest gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een duits woord wat men daar zegt als men iets super-tof vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is als je sexueel opgewonden bent en daardoor zin hebt in sex!