Ik heb een te diepe zitting in mijn bureaustoel waardoor ik niet goed kan zitten. Is een rugsteun hier de ideale oplossing voor?

Laatste tijd meer last van me rug bij lang zitten op mijn bureaustoel. Ik wil hier toch iets aan veranderen, maar wil er niet te veel geld aan uitgeven. Vandaar de vraag of een rugsteun een goed alternatief is hiervoor. Ik weet zelf ook wel dat geld niet altijd een rol zou moeten spelen als het gaat om je gezondheid dus in dit geval mijn rug ;) maar ik ben student vandaar!

Toegevoegd na 13 uur:
De vraag kwam eigenlijk naar aanleiding van deze rugsteun die ik tegen kwam op het internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je kan de zitting niet verschuiven dmv een hendel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas niet, anders had ik dit zeker wel gedaan. Ik snap je vraag ook wel, want er zijn genoeg mensen die de bureaustoel altijd hetzelfde hebben gelaten en nooit hebben versteld. Ik kwam toevallig met deze vraag naar aanleiding van deze foto. tp://www.office-deals.nl/images/Rugsteun_Fellowes_Office_Suites_Gaas%28436351%29-2.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer goede oplossing, zo heeft u veel steun in uw onderrug en gaat u automatisch rechter zitten, als niet te duur is zeker kopen. Een kussen achter uw rug kan hetzelfde effect hebben en is veel goedkoper :-)

Antwoorden (4)

Een wigvormig kussen zou hier goed bij kunnen helpen. Die zijn soms bij de Lidl te koop, daar heb ik er een vandaan (voor 7.95 euro). Misschien ook wel eens bij de Action, maar daar ben ik ze nog niet tegengekomen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Uw rug is zeer belangrijk want op lange termijn zal u daar zeer veel problemen kunnen mee hebben.
Als uw bureaustoel geen rugleuning heeft kan u beter op een gewone, harde, stoel gaan zitten met een RECHTE rugleuning
en een zacht kussen onder uw kont.
Een goede ouderwetse rieten stoel met plat zitvlak, bijna rechte rugleuning en armsteunen is ideaal.
U zal het misschien niet geloven maar dat is voor uw rug de beste zithouding als u daar recht gaat opzitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je niet helpen met het probleem met de stoel maar wel met je rug:)
Er zijn verschillende oefening maar 1tje die zoieso werkt :
ga op je buik liggen gestrekte benen en armen opzij 90* graden(ook gestrekt) en til je hoofd omhoog 12x2( of wat je zelf aankan/relaxt vindt doe dat 2x per week.
Het maakt je rug sterker en de last/pijn in je rug zal weggaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rugsteun, zeker onder in de rug, kan een goede oplossing zijn. Zelf heb ik vrij korte benen, waardoor veel (bureau)stoelen te diep zijn. Een stevig kussen doet dan wonderen.
Echter, als je veel op je bureaustoel zit, zou ik je adviseren een goed in te stellen stoel aan te schaffen. Let daarbij op hoe je van de stoel de zitdiepte instelt. Bij sommige stoelen kantelt de rugleuning alleen naar voren, waardoor je wel steun hebt boven in je rug, maar niet onderin je rug. Maar er zijn ook stoelen waarbij de rugleuning in zijn geheel naar voren kan komen, en er zijn stoelen waarbij je de zitting verstelt in plaats van de rugleuning.
Een goede stoel kan duur zijn, dus ik weet niet of je deze kunt betalen. Als je het geld er niet voor hebt, gebruik dan inderdaad een rugsteun voor je rug.