Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een te diepe zitting in mijn bureaustoel waardoor ik niet goed kan zitten. Is een rugsteun hier de ideale oplossing voor?

Laatste tijd meer last van me rug bij lang zitten op mijn bureaustoel. Ik wil hier toch iets aan veranderen, maar wil er niet te veel geld aan uitgeven. Vandaar de vraag of een rugsteun een goed alternatief is hiervoor. Ik weet zelf ook wel dat geld niet altijd een rol zou moeten spelen als het gaat om je gezondheid dus in dit geval mijn rug ;) maar ik ben student vandaar!

Toegevoegd na 13 uur:
De vraag kwam eigenlijk naar aanleiding van deze rugsteun die ik tegen kwam op het internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je kan de zitting niet verschuiven dmv een hendel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas niet, anders had ik dit zeker wel gedaan. Ik snap je vraag ook wel, want er zijn genoeg mensen die de bureaustoel altijd hetzelfde hebben gelaten en nooit hebben versteld. Ik kwam toevallig met deze vraag naar aanleiding van deze foto. tp://www.office-deals.nl/images/Rugsteun_Fellowes_Office_Suites_Gaas%28436351%29-2.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer goede oplossing, zo heeft u veel steun in uw onderrug en gaat u automatisch rechter zitten, als niet te duur is zeker kopen. Een kussen achter uw rug kan hetzelfde effect hebben en is veel goedkoper :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een wigvormig kussen zou hier goed bij kunnen helpen. Die zijn soms bij de Lidl te koop, daar heb ik er een vandaan (voor 7.95 euro). Misschien ook wel eens bij de Action, maar daar ben ik ze nog niet tegengekomen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Uw rug is zeer belangrijk want op lange termijn zal u daar zeer veel problemen kunnen mee hebben.