Wat kan dit zijn?

Als ik op mijn borstbeen druk, dan doet dat pijn. Het is alleen als ik eraan kom en als ik m'n vingers erop zet en naar boven druk, word dat nog erger.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kan een teken zijn dat het tijd wordt eens een dokter te bezoeken.
Hij/zij kan je waarschijnlijk direct vertellen of je je zorgen moet gaan maken of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er af te blijven. Misschien zonder dat je het merkte gestoten o.i.d. Er zit daar ook nogal wat kraakbeen. Door er steeds aan te komen houd je de pijn in stand. Als het na een paar dagen nog pijn doet, even langs de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens een oud mopje: dan moet je er niet op drukken!

Maar even serieus: je borstbeen ligt heel dicht onder de huid. Dat betekent dat het eerder zeer doet als je erop drukt dan bij lichaamsdelen waar een dikker laagje vlees/spieren/vet overheen ligt.

Ik heb het net even bij mezelf uitgeprobeerd, en inderdaad, mijn borstbeen doet pijn als ik erop druk met een kracht die bij veel andere delen van mijn lichaam niet tot pijn zou leiden. En dat is nog wat meer als ik naar boven druk.

Normaal geef ik bij dit soort vragen het advies om naar de dokter te gaan. Maar zolang je echt moet drukken om de pijn te voelen (dus niet dat alleen je vingers er zónder druk op leggen al zeer doet) zou ik me er geen zorgen over maken. Het lijkt me heel normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bezoek aan de arts zou voor mijn gevoel wenselijk zijn.

Of er daadwerkelijk iets aan de hand is kan alleen een arts bepalen.

Naast een aantal onschuldige kwaaltjes kan er ook sprake zijn van een iets minder onschuldige aandoening.

Laat je eens goed door je arts onderzoeken. Al is dat maar om jou wat gerust te stellen.

Gr. Ton