Wat kun je hier allemaal mee maken?

wat kun je allemaal met kokos maken?
is er misschien een recept voor cake ofzoiets?
BELANGRIJK: er mogen absoluut GEEN koolhydraten in zitten. een heel klein beetje mag, zolang het maar echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel gering blijft (wil je weten waarom, ik heb insulineresistentie dus koolhydraten zijn niet zo goed voor me maar omdat er bijna geen koolhydraatvrije lekkere dingen zijn behalve kokos dacht ik: kun je daar meer mee dan alleen als blokje of reepje eten?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel recepten voor kokoscake en kokoskoekjes, maar overal zit suiker in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef maar, ik kan er vast wel wat aan hebben :D
dan leg ik het recept even voor aan de orthomoleculaire arts, en dan komt die eventueel nog wel met suggesties denk ik

Het beste antwoord

Het is helaas een vervelend en groot probleem, om iets lekkers en leuks te maken zonder koolhydraten, een cake oid kun je al helemaal vergeten, een nagerecht met heel weinig koolhydraten is echter wel te maken, maar dan ga je toch richting slagroom en eieren'.b.v.

Ingredienten:
1 pakje slagroom 100ml. Let wel op! verschillende merken slagroom hebben meer of minder koolhydraten, houd het op 3 gr. per 100 ml.
schaafsel van suikervrije pure chocolade 50/100 gr
zoetstof en amandelessence naar smaak
3 blaadjes witte gelatine
geraspte cocos

Bereiding:
De gelatine laten weken in koud water, intussen wat water laten koken.
slagroom lobbig kloppen, op het laatst het chocoschaafsel toevoegen. De gelatine uitknijpen en iets van het gekookte water toevoegen, goed doorroeren. De gelatine al roerend in de slagroom schenken. De slagroom nog iets steviger kloppen (door het water vd gelatine is het weer wat minder lobbig geworden). Meng de geraspte cocos door de massa.
Schenk de mousse in 2 schaaltjes en laat opstijven in de koelkast.
Ik heb een aantal site's aangegeven waar je zeker veel informatie kunt lezen, want het leek mij enigszins overbodig om allelei recepten te copieren, terwijl je hier je eigen keus kunt maken.
Veel sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan ook een noten taart maken en er kokos in doen kijk even op deze site dan kan je zelf een recept samenstellen zonder koolhydraten

http://www.koolhydratentabel.nl/scdiet/voedingsmiddelen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, hopelijk weet je orthomoleculaire arts raadt met deze recepten:

Kokoscake:

Ingredienten:
* 1 mok witte suiker
* 2 eieren
* 1 mok kokos
* 75 gram zachte boter
* 1 mok zelfrijzend bakmeel

Bereidingswijze
Mix de suiker met de eieren (10 minuten).
Daarna de kokos met de boter en de zelfrijzend bakmeel omscheppen.
In een cakeblik gieten, in de oven zetten en 30 - 35 minuten bakken op 175ºC.

=====================

Ook erg lekker:

Kruimelblokjes met citroen en kokos

Ingredienten:
* 150 gram koude boter, in blokjes
* 200 gram bloem
* 100 gram kristalsuiker
* schil van 1 citroen (liefst biologisch)
* 3 eetlepels gemalen kokos
* bakpapier
* ingevet brownieblik

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 190 graden C.
Beleg de bodem van het bakblik met bakpapier. Kneed in een kom de boter, bloem, suiker, het citroenraspel en een mespunt zout tot een kruimelig deeg.
Verdeel 2/3 van het deeg over de bodm van het bakblik en druk het stevig aan. Meng de kokos dor de rest van het kruimeldeeg en verdeel het over de deegbodem. Duw het mengsel voorzichtig aan, zodat de bovenkant er kruimelig uit blijft zien. Bak de koek in het midden van de oven van de oven in 16-20 minuten gaar en goudbruin. Laat afkoelen en snijd de koek in 16 blokjes.
Haal de koekjes uit de vorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijna 75 % koolhydraten, niet geschikt voor vragenstelster
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik, maar in een reactie onder haar vraag had ik al aangegeven dat het moeilijk is om iets te vinden zonder suiker, toen meldde zij letterlijk dit:
"geef maar, ik kan er vast wel wat aan hebben :D
dan leg ik het recept even voor aan de orthomoleculaire arts, en dan komt die eventueel nog wel met suggesties denk ik" Dus daarom mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar? check mn profiel even aub
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry SpyGon.. Ik reageerde op het "vragenstelster" van eeeh.. Onbekende reactiegever voor me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja is goed hoor maar ik wilde het toch even zeggen :D
In verse kokos zit 3 gram koolhydraten per ons. In geraspte droge kokos 19 gram per ons.
Een gemiddelde cake komt al gauw op 50 gram koolhydraten per ons, dus dus dat kan niet als er geen koolhydraten in mogen zitten.
Raspen en licht roosteren over Indische maaltijden is lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel Indische gerechten zijn met kokosmelk.

Probeer dit eens, 41 g koolhydraten