Vaccinatie Mexicaanse griep.

Als je in bijvoorbeeld een winkel werkt kan je dan aanspraak maken op een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep? Dit omdat je als winkelmedewerker meer mensen op 'n dag tegenkomt als gemiddeld; dus 'n groter risico loopt.
Zo ja; waar is dit aan te vragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Het wel of niet in aanmerking komen voor een vaccinatie heeft namelijk niks te maken met het besmettingsrisico, maar met het risico voor je eigen (zwakkere) gezondheid of de mogelijkheid mensen met een zwakkere gezondheid te beschermen. Winkelpersoneel hoort daar niet bij.

Natuurlijk staat het je vrij op vrijwillige basis een (zelfbetaalde) griepprik te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk niet dat het vergoed wordt door de verzekering, aangezien medewerkers van een ziekenhuis ook geen vaccinatie krijgen. Wel kun je misschien informeren bij je apotheek of je een vaccinatie kunt 'kopen' en een afspraak maken bij de assistente van de huisarts om de enting te laten doen, maar ik denk dat het overbodig is. In de bus, tram, trein, discotheek of kroeg heb je meer kans op besmetting. Maar als het jou zorgen baart dan zou ik je eigen gevoel volgen! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk in de zorgsector en kom wél in aanmerking voor de mexicaanse griepprik. Ons hele werknemersbestand heeft de vorige week een brief gekregen waarin je aan kunt geven of je in aanmerking wilt komen. je wordt dan in November gevaccineerd! 't zal misschien afhankelijk zijn van je werkgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Floorz: Dat kan idd per werkgever verschillen, mijn moeder werkt ook in een ziekenhuis en die heeft nog geen oproep gekregen voor vaccinatie en er ook nog niets over gehoord.
Volgens mij is de primaire plaats waar je dit kunt vragen de huisarts. Leg het probleem daar voor, met je zorgen. De huisarts kan je dan onderbouwd wel of geen griepprik geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals marleen al aangeeft: De prik wordt in nederland gegeven aan risico groepen. In Duitsland is de vaccinatie al begonnen en daar wordt rekening gehouden met je arbeidsprofiel. Zo wordt eerst het medisch personeel ingeent.

Natuurlijk moet je je afvragen hoeveel nut dit vaccin heeft. Het griep vrius is een gewone zware griep voor vrijwel alle mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon naar je huisarts gaan, die heeft verstand van ziektes, of niet dan?
maar dat het voor winkelmedewerkers is, zon inenting, bijvoorbeeld scholieren zijn net zoveel in contact met mensen, misschien nog wel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk hier eerst eens naaren vraag je zelf af of je daadwerkellijk wel iets in je lijf wilt laten spuiten waar o,o onderzoeksresultaten van bekend zijn.
de eerste onderzoeksresultaten zijn pas in december bekend maar voor die tijd willen ze iedereen gevaccineerd hebben.
nadat ik dit allemaal gelezen heb hoef ik niet zonodig die prik meer.

http://griep.blog.nl/griepprik

http://sites.google.com/site/toymonk5/kritisch-nieuws/news/journalist-jane-burgemeister-klaagt-vn-aan-voor-poging-tot-massamoord-via-vaccin-mexicaanse-griep