Heb een bloeding terwijl ik pas ongesteld ben geweest.gebruik geen pil of iets anders.wat kan het zijn??

ik gebruik geen anticonceptie,dus daarvan een bloeding kan niet? Voordat ik ongesteld was heb ik een testje gedaan,maar die was negatief,dus ben niet zwanger zover ik weet.tog bloed ik nu..wat rood is. had wel buikpijn.maar nu niet meer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tussentijds bloedverlies (dus bloedverlies tussen de menstruaties door) kan vele oorzaken hebben. Het kan komen door een schommeling in de hormoonspiegel, een bijwerking zijn van medicatie, het kan komen door een SOA, door een afwijking van de baarmoedermond, of door een afwijking in de baarmoeder zelf. Maar bij ruim de helft van de vrouwen met tussentijds bloedverlies, wordt geen specifieke oorzaak gevonden. Als je het eenmalig een keer hebt, ga er dan gewoon vanuit dat je hormonen even in de war waren. Dat kan gebeuren, en is niets ernstigs. Wanneer je wel naar de huisarts moet? Als je mogelijk een SOA kunt hebben, als het bloedverlies optreedt na de seks (contactbloeding), als het lang aanhoudt (bijvoorbeeld meer dan drie cycli achter elkaar), als je heel veel bloedverlies hebt of als het steeds erger wordt, of als je er erge pijn bij hebt. Je had een test gedaan voor je ongesteld werd, zeg je. Was dat een speciale 'vroege zwangerschapstest'? Normaal gesproken kun je pas testen als je daadwerkelijk overtijd bent, met die speciale testen kan het vier dagen eerder. Als je dus test vóórdat je ongesteld wordt met een gewone test, test je te vroeg. Nu ben je daarna wel ongesteld geworden dus de kans op een zwangerschap lijkt me minimaal, maar je zou voor de zekerheid nog eens een test kunnen doen. Blijkbaar heb je wel onbeschermde seks gehad. Dat brengt me dan meteen op het volgende: kun je een SOA hebben? Als je wisselende contacten hebt, of een vaste partner die wisselende contacten heeft, is het goed om een SOA-test te laten doen. Is dat allemaal niet aan de orde, dan zou ik me als ik jou was geen zorgen maken over een éénmalige tussentijdse bloeding. Als het erger wordt, je veel pijn hebt of als je je zorgen maakt, bel dan je huisarts. Maar bijna elke vrouw heeft wel eens een 'hikje' in haar cyclus: een keer overtijd, een keer te vroeg, een keer tussentijds bloed. Je hormonen zijn geen klok, en lopen niet altijd exact op tijd. Misschien sta je onder stress, gebruik je medicatie of zijn er andere dingen die je hormonen even in de war maken. Dat is niet ernstig. Als het bloedverlies langer aanhoudt dan een normale menstruatie, neem dan wel even contact op met je huisarts. Er moeten dan misschien even wat dingen nagekeken worden, en ook als er niets aan de hand is, is het fijn als door middel van medicatie het bloedverlies gestopt kan worden.

Het kan een vleesboompje zijn. Dat hoeft niet veel voor te stellen hoor en het kan ook gewoon vanzelf weggaan. Als je het nog eens hebt...even langs de huisarts. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100