Ik ben een vrouw van 26 en ik heb een zichtbare adamsappel. Dit maakt mij erg onzeker. Weet iemand of er een manier is om er van af te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is gewoon je bouw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ik kan begrijpen dat je dat niet zo prettig vind. Maar ik gok dat bijna niemand het echt opvalt en dat daarnaast nog een stuk minder mensen zich daar aan storen.
Vooral jijzelf natuurlijk. Dus het lijkt mij vooral zaak dat jij daar zelf op een andere manier naar gaat kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat alleen mannen een adamsappel hadden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee alle mannen en vrouwen hebben er een, bij mannen is ie gewoon meestal duidelijker aanwezig.

Het beste antwoord

Ja die is er: tracheal shaving. Wordt vooral in Thailand uitgevoerd.

Toegevoegd na 40 seconden:
Procedure
Meestal wordt een plaatselijke verdoving gegeven aan de patiënt en de patiënt hoeft niet te overnachten. Een kleine snede is gemaakt in een van de kleine plooien rond de adamsappel zal dit ervoor zorgen dat er slechts weinig zichtbare littekens zullen blijven na de ingreep.

De chirurg zal dan gebruik maken van een scalpel om stukjes kraakbeen af te schaven. Bijzondere zorg zal worden gegeven om niet te veel kraakbeen te verwijderen, waardoor de stembanden beïnvloed kunnen worden. Wanneer je klaar bent, zal de chirurg de wond dichten met hechtingen. Soms zullen steroïden worden toegepast om littekenvorming te voorkomen.