zie link

Toegevoegd na 2 minuten:
De betekenis van de naam is `gekroond met laurierblad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of ook 'man uit Laurentum' (Italië).

Toegevoegd na 1 minuut:
Lars is een verkorting van de naam Laurentius,dat uit de stad Laurentum of lars is afgeleid van laurier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lars

Geslacht: Mannelijk

Oorsprong: Scandinavisch

Betekenis Lars: Lars is een verkorting van de naam Laurentius,dat uit de stad Laurentum of lars is afgeleid van laurier.

Naamdragers: Lars Boom (1985) is een bekende Nederlandse veldrijder. In 2006 versloeg hij de tot toen beste veldrijder, de Belg Sven Nys, in de Grote Prijs in Baal.

Lars Ulrich (1963) is drummer van de groep heavy metal band Metallica. Hij ging in de staat Los Angeles, Californië wonen toen 17 jaar oud. Daar kwam hij in contact met James Hetfield en samen creëerden ze de metal band Metallica.