Wat moet je doen als je spierpijn hebt?

Ik lag net te lijden op de grond van de spierpijn.
Wat kan ik er het beste tegen doen?
Dus niet hoe je het moet voorkomen maar op het moment dat je spierpijn hebt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ha, die NintendoNerd;

Zoals je het omschrijft klinkt het eerder naar een stevige kramp. Tegen spierpijn (maar die is meestal niet zo acuut) helpt warmte, massage en lichte beweging. Bij kramp moet je de spieren in kwestie niet belasten maar proberen zachtjes 'los' te schudden. Misschien een beetje bijsturen met de handen als je dat verdraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een lekker warm badje..
en een massage!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Massage
Warm bad of douche
Valium
Insmeren met spieroflor
Hitte pleister op de zere plek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven bewegen zo lang je kunt... De pijn wordt pas heel erg als je rust, vooral na een paar uur... Ik heb het over een spierkater, dus door de inspanning veroorzaakte pijn, dan moet je toch in beweging blijven zo lang je kunt...

Is die pijn van een andere oorzaak, dan zou ik beter naar een arts gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spierpijn is een waarschuwend signaal van het lichaam.
Als u spierpijn voelt, is het van belang na te gaan welke activiteit hiervan de oorzaak is. Kent u de oorzaak, dan weet u ook het middel om herhaling te voorkomen.
Rust is belangrijk om uw spieren de noodzakelijke tijd te geven om zich te herstellen. Zoek uw toevlucht liever niet bij pijnstillers, wegnemen van de pijn door middel van medicatie werkt forceren in de hand.

Met voldoende rust gaat spierpijn binnen enkele dagen meestal vanzelf over. Probeer wel regelmatig te bewegen zonder dat uw spieren overbelast raken.
Om de pijn te verlichten, kunt u de spieren warm houden door geregeld warme douches of baden te nemen, warme kleding te dragen of een infrarood lamp te gebruiken. Massage heeft alleen een gunstige invloed op spierpijn, wanneer dit op deskundige wijze gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm houden met een kersenpittenzak of kruik of goede warme/hete douche en smeren met Perskindol (te verkrijgen bij drogist in een gele tube) en neem eventueel een paracetamolletje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm bad en blijven bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De spier rust geven maar toch in beweging houden, licht masseren en warm houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je spieren niet overbelasten, dus doen wat je lichaam aan kan. En dat moet je dan per +- week opbouwen.

Na afloop een lekkere hete doche nemen

Als je spierpijn hebt, dan moet je dat verzachten met ijs, het liefst 3 keer per dag 10 a 15 minuten lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm houden, lekker warm bad, zonnebank of nog beter infra rood lamp, werkt de diepte in.. zorg dat je na het sporten of de bezigheid waardoor je spierpijn krijgt niet teveel afkoelt maar goed warm blijft... tijdens de spierpijn toch weer proberen te bewegen om die spieren weer warm en dus ook soepel te maken, verhelpt de spierpijn aanzienlijk sneller...