Borstvoeding en de pil cerazette, slechte ervaring met die pil, iemand tips?

Ik slik nu 9 maanden de pil cerazette omdat ik borstvoeding geef aan mijn zoon. Echter, ik het is noemenswaardig wanneer ik niet menstrueer.
De huisarts adviseert te stoppen met de bv omdat dit de enige pil is die daarmee kan en hij wil mij dus weer aan de "normale" pil doen.

Hij dacht eerst dat het doorbraakbloedingen waren, maar ik heb hoofdpijnen, buikkrampen, ben ERG prikkelbaar. Dus het is echt wel meer dan een simpele doorbraakbloeding.

En het is echt heel vaak, als ik eens 2 á 4 dagen niet vloei is dat normaal.

Ik vind bv erg belangrijk, dus ik wil ook nog niet stoppen.
Maar mij elke keer zo voelen is ook niet te doen.. alles lijdt er onder.

Is er misschien een andere pil, die ook samen gaat met borstvoeding?

Weet jij het antwoord?

/2500

een pil is bijna nooit goed met bv. Ik had het na mijn tweede dat ik continu menstrueerde, 3 verschillende pilln geprobeerd (met kv) maar uiteindelijk op condooms overgestapt. Toegevoegd na 1 minuut: het kan dus zijn dat je hormoonhuishouding dusdanig veranderd dat je geen pil meer verdraagt. Toegevoegd na 2 minuten: en als je met liefde bv geeft en het gaat goed, denk ik dat het beter is om nog niet te stoppen omdat je daar dan spijt van krijgt waarschijnlijk.

Van de anticonceptiepillen zijn alleen oestrogeenvrije pillen geschikt tijdens de zwangerschap, en volgens onderstaande bron is Cerazette op dit moment de enige oestrogeenvrije pil op de markt. Wel zijn er nog een aantal andere anticonceptiemiddelen die wel kunnen bij borstvoeding: koperspiraal (Multiload), hormoonspiraal (Mirena), prikpil (Depo-Provera en Sayana) en anticonceptiestaafje (Implanon). Bij de bron kan je ook de bijsluiters lezen, en daarbij staat ook bij allemaal dat ze geschikt zijn tijdens de borstvoeding (sommige wel pas na een aantal weken, maar daar ben jij al aan voorbij), daar kan je er ook meer over lezen. En natuurlijk is een condoom ook een mogelijkheid. Toegevoegd na 4 dagen: In de eerste zin moet natuurlijk borstvoeding staan ipv zwangerschap.

Bronnen:
http://www.anticonceptie.nl/algemeen/na-be...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100