Is het normaal dat een kind van 1,5 nog niet loopt ?

Ze heeft laten zien dat ze het kan, maar vindt het blijkbaar makkelijker om te kruipen. Van het consulatiebureau moet ze nu fysio krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor als er verder niets lichamelijks is mijn dochter is 3 en die praat net alles op z'n tijd ze steken hun energie maar in 1 ding tegelijk en dan komt het ander wat later.

Het ene kind is de andere niet, laat je niet gek maken door een consultatiebureau. Het ene kind loopt met 10 maanden de ander pas met 22 maanden, beide zijn uitzonderingen, maar gun je kind zijn eigen ontwikkelingstempo. Er valt nog zoveel te ontdekken voor een kind en als ze echt nieuwsgierig wordt, gaat ze vanzelf lopen. Stimuleer haar, door haar iets uitdagends te laten zien, waar ze naar toe moet lopen. Hou haar bij de handjes en oefen af en toe. Verder gewoon aan haar zelf overlaten.

Nee hoor, mijn dochter vond het ook makkelijk. Loopt je dochter wel aan de hand en soms los? Ik heb mijn dochter gestimuleerd te gaan lopen door spel. Meter uit elkaar zitten als ouders en dan van de één naar de ander en als ze het haalde kreeg ze dikke knuffel. Telkens stukjes verder uit elkaar zitten... en zo liep ze binnen half uur van de ene naar de ander. Zo'n 5 meter. En vanaf dat moment heb ik gezegd je kunt lopen dus hup... Maar het zijn gemiddelden hè... En trouwens met fysio is ook niets mis hoor. Volg je eigen gevoel...

Nee hoor, dat is bij sommige kinderen nu eenmaal zo. Mijn dochter liep met 10 maanden en mijn zoon na 18 maanden pas, dus maak je niet druk, komt vanzelf.

Ik was ook 1,5 en toen liep ik nog niet. Al mijn speelgoed lag op de grond en ik had ook geen motivatie om te lopen. We woonden toen in een groot huis met een grote woonkamer en ik verplaatste me rollend. Ik heb dan ook nooit gekropen, maar gerold. Uiteindelijk hebben mijn ouders bijvoorbeeld dingen die ik vaak pakte om mee te spelen, hoger neergezet. Zo moest ik gaan staan om ze te kunnen pakken. Daarnaast kochten ze een loop autoje en dat vond ik erg interessant. Dan moest ik ook eerst gaan staan om erop te klimmen en vervolgen trainde ik mijn benen, doordat ik me moest afzetten. Op die manier ben ik uiteindelijk steeds meer gaan staan en uiteindelijk ook lopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100