Waarom zeggen mensen (buitenlanders) vaak dat Nederlanders zo stressen, stressen wij nou echt zoveel?

zoiets hoor je misschien vast wel is op televisie o.i.d.

Toegevoegd na 7 minuten:
en hoe komt het dat Nederlanders gestrest zijn, en in andere landen dan niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als ik in frankrijk kom dan valt me altijd op dat fransen al wat luier lijken te zijn dan hollanders : dit zie je bijv als een stukje stoep kapot is dan lijmen ze er heel lui een stukje asfalt tegen aan ( schots en scheef )

nederlanders vinden dit rommelig en houden ook niet van half werk dus bij ons moet dan heel de stoep eruit en opnieuw geplaatst worden

wat dus ook allemaal extra werk betekend en oja extra belasting geld .... waar dus ook weer harder voor gewerkt moet worden door de bevolking

ook de fransen drinken vaker smiddags ook al een wijntje soms en ja dat maakt ze ook al wat luier en relaxder

ook vaak is de temperatuur in parijs al vaak in de lente 6 graden warmer : iets wat een mens ook een beetje afremt vind ik .... ze doen het wat rustiger aan ...

nederland is ook wel een koud land dus van oudsher moeten we ook nog eens harder werken om ons warm te houden in de winter en ook door de vele regen en de modderige grond waarin alles wegzakt moeten we nog eens extra zwoegen

dus ja eenmaal uit de koude winter komende is het dan ook moeilijker om weer af te remmen kwa arbeid....we zitten dan in het werk ritme heel erg...

zelf vind ik ( als nederlander zijnde ) ook dat ons volk soms niet van opweten houd als het om werken gaat hee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het valt me altijd wel op na een vakantie of reis dat Nederlanders altijd gestrest over komen.
Haastig lopen, nors kijken, altijd aan het bellen...

Toegevoegd na 14 minuten:
Ehm.. omdat we een van de meest individualistische maatschappijen zijn van de wereld. We zijn alleen maar met ons zelf bezig en we hebben ook het gevoel dat we altijd bezig moeten zijn, dat wordt van ons verwacht. Wil je het hier redden, dan moet je het zelf ook allemaal doen! Dat legt een behoorlijke druk op onze schouders. En dat uit zich in stress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nogal gereist in mijn leven, maar nooit deze opmerking gehoord over Nederlanders. Misschien niet goed geluisterd?
Mijn antwoord is dan ook: in zijn algemeenheid zeggen buitenlanders dat niet over Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn hele werkzame leeftijd niets anders gedaan dan reizen. En ook ik heb nooit gehoord dat mensen zo'n uitgesproken mening hebben over Nederlanders. Het zijn vooral de Nederlanders zelf die een minderwaardigheids complex hebben. Ook ik heb zo'n vooroordeel: ik denk dat nederlanders (incl. ikke) over het algemeen boertig zijn. Niet gewend om zich goed te kleden en zich goed te gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, we bedenken veel over ons zelf en als je een klein landje bent, ga je zelf zo denken. Hebben kleine mannetjes ook last van.
We hebben het wel over NL in buitenland he. Nou die zijn ook niet boertig (mooi woord trouwens) en kleden zich wel anders maar niet slechter dan buitenlanders. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Als je in Rome bent, zie daar mooie mensen die prachtig gekleed gaan. Daar kunnen wij niet aan tippen. En dan dat heerlijke eten. Oh sorry, daar hadden we het niet over.
Wat betreft de kleding in Nederland zelf. Daar zijn mijn vrouw en ik niet over te vreden. De mensen worden steeds dikker en als ze zich bukken zie je het sneetje van hun billen. Dat zijn meestal niet de billen die ik wil zien. Ha, ha.
k heb mijn hele werkzame leeftijd niets anders gedaan dan reizen. En ook ik heb nooit gehoord dat mensen zo’n uitgesproken mening hebben over Nederlanders. Het zijn vooral de Nederlanders zelf die een meerderwaardigheidsgevoel hebben. Ook ik heb zo’n vooroordeel: ik denk dat Nederlanders (incl. ikke) over het algemeen boertig zijn. Niet gewend om zich goed te kleden en zich goed te gedragen.