Hoe kan ik zonder dat iemand anders het merkt testosteronspiegel problemen oplossen ?

Ik heb al een tijdje diverse problemen, en ik ben er 99% zeker van overtuigd dat het te maken heeft met een te lage testosteronspiegel. Al de symptomen kloppen.
Ik wil heel graaf testosteronpleisters ofzo iets hebben. Ik heb alleen een probleem, ik ben 18 en woon nog thuis. Ik wil dit strikt geheim houden voor iedereen. Mijn moeder is heel erg bemoeizuchtig Ik kan niks bestellen omdat het dan misschien bezorgd wordt als er iemand thuis is, of kan je het eventueel doorzeggen wanneer het bezorgd kan worden ?

Of moet ik echt naar de apotheker of huisarts. Hoe werkt dat, ik ga nooit naar een apotheker of huisarts. ik kan ook geen papieren ofzo pakken van mezelf want die heeft mn moeder dus en als ze dr achter komt dat ik eraan heb gezeten gaat ze bemoeien. Ik zit dus muurvast.

Hoe kan ik aan die dingen komen zonder dat mn moeder erachter komt ?

ps; serieuze reacties aub..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het beste kun je hier met je huisarts over hebben,hij zou het eventueel op recept kunnen uitschrijven en je meer informatie geven.

De huisarts heeft een geheimhoudingsplicht en zal dit niet tegen je moeder vertellen.

Wel krijg je als het op recept te krijgen is,een overzicht van je zorgverzekeraar thuis i.v.m. je eigen bijdrage,maar dan moet je moeder wel je post open maken om er achter te komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk ook eens naar onderstaande link
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/psyche/32269/laag-testosterongehalte-zo-kaart-je-het-aan-bij-de-dokter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je niet wie je huisarts is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja je moet eerst een afspraak maken,dit kun je telefonisch doen door het nummer op internet op te zoeken of je gaat langs de praktijk en maakt daar een afspraak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Telefoonnummer opzoeken inderdaad, en bellen voor een afspraak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de medicijnen contant betaalt, krijg je geen overzicht van je ziekenfonds
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dan niet,maar als het op recept verkrijgbaar is dan ga je er toch niet voor betalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de eerste 220 euro van op recept "gekregen" medicijnen moet ik toch zelf betalen.
En aangezien vraagsteller nooit bij de dokter komt, maakt hij die 220 euro niet vol, en is het onzin dat hij het voor laat schieten door de ziektekostenverzekering, om het dan alsnog terug te moeten betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt,maar de zorgverzekeraar moet het wel weten want als je steeds de eerste 220,- zelf betaald zonder dat de zorgverzekeraar het weet dan blijf je betalen en kom je nooit aan je eigen risico bedrag.
Ja, je moet naar je huisarts. Allereerst moet er een diagnose gesteld worden, en dat kan alleen je huisarts doen. En als er werkelijk hormonale problemen zijn, kan het zijn dat er meer nodig is dan alleen het gebruiken van extra testosteron. Al zou het alleen maar zijn dat je - als je hormonen gebruikt - onder goede medische controle moet staan om problemen te voorkomen.

Maar je kunt gewoon naar je huisarts gaan, en mocht je inderdaad medicatie voorgeschreven krijgen, dan kun je die gewoon zelf ophalen bij de apotheek. Dat hoeft je moeder dus niet te weten. Je huisarts heeft een beroepsgeheim, dus mág niet eens iets aan je moeder vertellen over jou. Zeg er voor de zekerheid wel even bij dat je niet wilt dat je moeder dit weet, om te voorkomen dat je huisarts per ongeluk een keer naar jou vraagt als je moeder langskomt bij hem.

Weet je wie je huisarts is? Dan zoek je die op in het telefoonboek, en bel je de assistente voor een afspraak. Je gaat langs, en legt je verhaal uit. Als je naar de apotheek moet, wordt het recept meestal digitaal doorgegeven door je huisarts, dus je kunt gewoon even later de apotheek binnenwandelen en zeggen dat je je medicatie komt halen. Vaak vragen ze om je adres of je geboortedatum, zodat ze weten wie je bent, en dan krijg je je medicatie mee.

Als je niet weet wie je huisarts is, zul je daar toch echt eerst achter moeten komen. Als je nog op school zit, heb je misschien nog de optie om via de schoolarts je problemen ter sprake te brengen. Ook dan zul je op den duur wel doorverwezen worden naar je huisarts hoor, maar misschien vind je het prettig om daar te beginnen.

Een consult bij je huisarts valt niet onder je eigen risico, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Eventuele medicatie, bloedonderzoek of bezoek aan een specialist valt wél onder je eigen risico, dus als je medicatie zou krijgen, ben je waarschijnlijk wel je eigen risico (220 euro) voor dit jaar geheel of gedeeltelijk kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de situatie die je moeder creert door een inbreuk te doen op je privacy is op zich al een oorzaak die ze kenmerken van laat testosterongehalte kunnen veroorzaken.

ga dus niet klungelen als je het niet zeker weet, en bestel vooral geen rotzooi via internet.

eerste een diagnose (hier heb je de HA voor nodig in eerste instantie) en dan een recept als je idd medicatie nodig blijkt te hebben.

zoals ik ook in je andere vraag aangaf: als je toch bij de huisarts bent, geef dan gelijk even aan hoe je in de tang zit thuis wat betreft je doen en laten vanwege haar obsessie om alles voor je te controleren en te beheersen.

(hier is ook meer aan de hand want dit komt niet uit het niets)

dus laat het 'als, en 'stel dat' even los, en vertrouw erop dat de huisarts prima in staat is een juiste diagnose te stellen.
deze heeft een beroepsgeheim dus laat echt niets los als je moeder hier gaat lopen vissen naar info.

mocht ze erop staan op jou uit te horen zou ik iets zeggen van: ik heb een enorme ranzige grote pukkel op mijn kont die ik niet uit kon knijpen maar waar ik veel last van had: wil je 'm ff bewonderen en er kennis mee maken misschien? (en dan vast je broek open knopen)

tja, ze wil toch alles weten? dan ook zit prive dingen die erbij horen, en laat je nu net voor die pukkel een pilletje of poederrtje hebben gehad (wel ff doosje verdoezelen #mocht# je medicatie krijgen waarvan je vindt dat het haar niets aangaat, en de de medicatie zelf bij je houden)