Candida infectie, snel huismiddeltje ertegen?

Okee best wel genant.. maar omdat ik heel waarschijnlijk een Candida infectie heb en woensdag pas naar de dokter kan en ook nog eens morgen mijn TTT van het autorijden heb, zoek ik een soort huismiddeltje dat tegen jeuk helpt ertegen. Morgen om 9 uur moet ik er al aanwezig zijn bij het autorijden en ik ben bang dat mijn concentratie naar het nulpunt gaat als ik zoveel jeuk heb :( De winkels zijn natuurlijk ook pas 9 uur (of 11 uur omdat het maandag is..) open..

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Vaginale%20schimmelinfectie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de jeuk heel erg is kan je morgen toch even de huisarts bellen?
Cryofiel
11 jaar geleden
@freek, hoe weet je dat de candida in de vagina zit? Vraagsteller noemt dat nergens.

Antwoorden (3)

Je zou canesten zalf kunnen halen bij de dienstdoende apotheek. Dit is zonder recept verkrijgbaar. Het mag gerust de tube zijn waarop staat dat het tegen voetschimmel is, deze werkt ook tegen schimmel(s) op andere plekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Géén huismiddel proberen, direct bij opening morgen naar de apotheek, daar verkopen ze sinds kort 2 middelen tegen Candida-infectie. (vroeger alleen via huisarts).
Intussen: 2 paracetamol nemen (advies van de huisartsenpost!)
Als je al eerder een candida-infectie hebt gehad: ik hoef alleen mijn huisarts maar te bellen, en dan wordt het recept dezelfde dag doorgestuurd naar de apotheek. 3 dagen wachten zou ik echt niet doorkomen met een echte candida-uitbraak! Je weet wat ik bedoel...argh!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me ook een goed advies. Dan kan ze woensdag met de huisarts de verdere ontwikkelingen bespreken en laten controleren.
Jeuk is niet leuk!
Helaas zijn er geen snelle oplossingen voor.

In Nederland zijn geneesmiddelen tegen Candida tegenwoordig 'over the counter' bij de drogist te verkrijgen. Je hoeft er niet voor langs de dokter maar kunt gewoon bij je lokale drogist langs, of bij de apotheek. Je moet het zelf betalen: Ongeveer €13,50 en je bent er weer een tijdje van af.

Je afspraak bij de dokter kun je afzeggen, want die doet niks anders dan jou hetzelfde middeltje voorschrijven, zeker als jij een 'ervaren' candida-kandidaat bent ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die afspraak bij de dokter is eigenlijk voor iets heel anders haha maar dit irriteert mij al lichtjes de hele week maar was te doen totdat de jeuk erbij kwam! Ik heb het nog nooit eerder gehad en zorg altijd voor een goede hygiene wat betreft wassen etc. Het is heel erg vervelend omdat ik ook al last heb van hyperventilatie dus hopen dat het morgen op een of andere manier toch lukt..! Ook heel erg bedankt ik denk dat ik het morgen bij de dokters apotheek ga proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij kwam het de eerste keer toen ik een stressvolle periode had. Nu ik jouw verhaal lees zou dat bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn met de TTT. Echt balen, want het kan regelmatig terug komen.
Ik zou wel zoals ik al zei ff de paracetamolletjes nemen, dan kun je in elk geval lekker slapen.
Als het de eerste keer is zou ik het woensdag wel even melden bij de H.A., dan weet je in elk geval zeker dat het candida is en niet wat anders...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Jan, kijk daar zou het inderdaad ook goed kunnen zitten! Ik heb nu een lichte vorm van straatvrees en voor mijn TTT ben ik dus ook zeer nerveus. Het is ook nog niet 100 % zeker dat het een Candida infectie is maar ik heb een vaste partner dus soieso geen soa of iets. Het geheel is best gevoelig en seks deed heel veel pijn. Nu lijkt het ineens wel wat beter te gaan en heb ik al een half uur geen jeuk meer! :D Heel erg bedankt alvast weer !