Candida infectie, snel huismiddeltje ertegen?

Okee best wel genant.. maar omdat ik heel waarschijnlijk een Candida infectie heb en woensdag pas naar de dokter kan en ook nog eens morgen mijn TTT van het autorijden heb, zoek ik een soort huismiddeltje dat tegen jeuk helpt ertegen. Morgen om 9 uur moet ik er al aanwezig zijn bij het autorijden en ik ben bang dat mijn concentratie naar het nulpunt gaat als ik zoveel jeuk heb :( De winkels zijn natuurlijk ook pas 9 uur (of 11 uur omdat het maandag is..) open..

Alvast bedankt!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou canesten zalf kunnen halen bij de dienstdoende apotheek. Dit is zonder recept verkrijgbaar. Het mag gerust de tube zijn waarop staat dat het tegen voetschimmel is, deze werkt ook tegen schimmel(s) op andere plekken.

Géén huismiddel proberen, direct bij opening morgen naar de apotheek, daar verkopen ze sinds kort 2 middelen tegen Candida-infectie. (vroeger alleen via huisarts). Intussen: 2 paracetamol nemen (advies van de huisartsenpost!) Als je al eerder een candida-infectie hebt gehad: ik hoef alleen mijn huisarts maar te bellen, en dan wordt het recept dezelfde dag doorgestuurd naar de apotheek. 3 dagen wachten zou ik echt niet doorkomen met een echte candida-uitbraak! Je weet wat ik bedoel...argh!

Jeuk is niet leuk! Helaas zijn er geen snelle oplossingen voor. In Nederland zijn geneesmiddelen tegen Candida tegenwoordig 'over the counter' bij de drogist te verkrijgen. Je hoeft er niet voor langs de dokter maar kunt gewoon bij je lokale drogist langs, of bij de apotheek. Je moet het zelf betalen: Ongeveer €13,50 en je bent er weer een tijdje van af. Je afspraak bij de dokter kun je afzeggen, want die doet niks anders dan jou hetzelfde middeltje voorschrijven, zeker als jij een 'ervaren' candida-kandidaat bent ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100