Waarom val ik niet af?

Ik heb door omstandigheden bijna 2 weken lang slechts 2 boterhammen met kaas per dag gegeten, verder niets. Toch ben ik geen gram afgevallen. Begrijp me goed, ik ben niet op dieet, ik hoef niet af te vallen maar ik vind het wel raar. En ik weet dat het niet gezond is maar het kon even niet anders.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik drink altijd kraanwater en koffie[zwart]. Ik heb in die 2 weken net zoveel beweging gehad als altijd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De "motor" van de spijsvertering/verbranding moet op gang komen door voldoende voedsel. Afvallen is het verbranden van je (weloverwogen gekozen!)voedingsstoffen.
Wanneer je niets of weinig eet zal er niets verbranden en val je ook niet af, komt je spijsvertering dus niet voldoende op gang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een juiste verbranding is de samenstelling van het voedsel belangrijk. Goed mogelijk dat het brood maar ten dele werd verbrand en deels in je lichaam werd opgeslagen. Door het eten van een 'katalysator' (afhankelijk van je stofwisseling kan dit bv een stukje vette kaas zijn), zet je de verbranding van het opgeslagen brood in gang.

Andere antwoorden (8)

Je lichaam past zich vanzelf aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is belangrijk dat je minimaal 3 keer per dag eet en het liefst ook op regelmatige tijdstippen in de ochten middag en avond. Op het moment dat die balans verstoord wordt is dat juist slechter voor je lichaam, je stofwisseling word dan trager. Ik weet natuurlijk niet op welke tijden je hebt gegeten maar dat zal wel verschillend zijn geweest. Ook heeft je lichaam meer tijd nodig om dat allemaal te verwerken. Als je bijvoorbeeld op dieet bent en je eet dus minder zie je dat meestal pas een groot aantal weken later. Zo werkt het ook bij het aankomen. Als je nu in een keer meer gaat eten merk je dat waarschijnlijk pas over 2 maanden aan je gewicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afvallen gaat beter met meer beweging, b.v wandeltocht
Maar U bent zegt U niet op dieet, dat je niet afvalt zou te maken kunnen hebben met ( te weinig ) beweging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lichaam reageert meestal vertraagd op eetgewoonten. Ik denk,dat je na pas een maand ongeveer de veranderingen zult gaan merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je lichaam minder binnenkrijgt dan het gewend is gaan alle alarmbellen rinkelen en wordt je stofwisseling vertraagd. Je lichaam doet alles om maar brandstof te behouden om te kunnen functioneren. Zodra je minder binnenkrijgt, gaat je lichaam eerst weefsel aanspreken zoals spierweefsel, en daarna pas vetweefsel. Toch zou je nu wel moeten gaan merken dat je af begint te vallen, mits je niet op een andere manier calorien binnen hebt gekregen. Veel mensen die weinig eten om af te vallen (wat in jou geval dus niet aan de orde is) vergeten dat ze door verschillende dranken ook heel veel calorien binnenkrijgen en daardoor niet afvallen. Dus als je jus-d'orange drinkt of appelsap of chocomel, kan het zijn dat je juist via de drank toch de benodigde calorien hebt binnengrekregen die je nodig hebt om te kunnen functioneren zonder daarbij af te vallen. Ga maar eens na wat je hebt gedronken, misschien verklaard dat waarom je niet in gewicht bent afgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! -1 voor mij ;)
Je zult waarschijnlijk genoeg reserves hebben gehad om op te teren... en wat je daarnaast eventueel aan vocht hebt binnengekregen is ook een soort van voedsel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Humor- Je had vandaag ongetwijfeld vergeten je skipak, muts, skibril en jawel, de moonboots uit te doen. Twee wkn. geleden was dat niet aan de orde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezond afslanken doe je niet door een crash dieet of het Sonja Bakker dieet te volgen dat maar 1000 calorieën per dag of nog minder telt. We willen het liefst 10 kilo per maand afvallen maar zo werkt gezond afslanken niet.
Ons lichaam houdt van langzame veranderingen, zowel met lichaamsbeweging als met het aantal calorieën dat je opeet. Als je bijvoorbeeld nooit sport dan heeft het geen zin om ineens 3 kilometer per dag te gaan joggen. Je moet het langzaam opbouwen zodat je lichaam er aan kan wennen. Anders blijf je achter met enorme spierpijn en blessures, waardoor je motivatie om te sporten gelijk halveert of nog erger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat het niet gezond is, dat was de vraag ook niet. Ik ben ook niet op dieet en ik hoef niet af te vallen, maar door omstandigheden kon ik alleen die 2 boterhammen eten.