Is het waar dat je slaperig wordt als je je slapen masseerd? En zo ja, waarom?

Ik had het gehoord van iemand, en wilde weten of dit echt zo is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De slapen masseren helpt om te ontspannen. Ik ken het als hulpmiddel tegen hoofdpijn als gevolg van spanning. Het zou best kunnen dat het bij sommige mensen helpt om slaperig te worden.

Antwoorden (1)

Bij je slaap bevindt zich een kauwspier, de musculus temporalis. En er loopt een slagader doorheen die zich kan verwijden. Daardoor is dat gebied bekend als triggerpoint voor hoofdpijn, voorhoofdspijn, en kiespijn. Door de slapen te masseren kun je spanning in je hoofd laten wegtrekken. Als je niet kunt slapen doordat je zo gespannen bent, dan kan het masseren van de slapen dus helpen om die spanning kwijt te raken. Het zal niet zo zijn dat iedereen die z'n slapen masseert (of laat masseren) slaperig wordt, maar het helpt je te ontspannen.
Amadea