Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een vermindering van eetlust ontstaan na een operatie?

Ik heb afgelopen maandagavond een operatie gehad vanwege een operatie aan een blindedarm ontsteking. Sindsdien heb ik last van een verminderde eetlust en eet ik alleen kleine porties. Is dit normaal na een operatie en moet mijn lichaam nog wennen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je daarvoor onder volledige narcose bent geweest? Want narcose heeft vaak verminderde eetlust als bijwerking. Ikzelf had na narcose weken gewoon geen zin in eten.
Of jouw verminderde eetlust met blindedarmoperatie specifiek te maken heeft weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook ik ben afgelopen maandag geopereerd. Voor de derde keer in 4 maanden tijd heb ik een volledige narcose gehad. Ook heb heb weinig eetlust, gedeeltelijk door de medicijnen en gedeeltelijk door de narcoses. Gisteravond ben ik uit eten geweest en heb ik alleen maar een garnalencocktail genomen. Eet gewoon niet tegen heug en meug, maar alleen maar waar je zin in hebt. Koop wat je lekker vind en eet dat als je zin hebt, dan komt je trek uiteindelijk vanzelf wel weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding