Hoe kom je het snelst van slapende voeten af?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ze wakker te maken...

Het beste antwoord

Ga liggen met je voeten omhoog tegen de muur. Zo stroomt het bloed weer omlaag. Als het weer gaat probeer dan je tenen weer te bewegen en wrijf ze wat om de doorbloeding weer op gang te brengen.

Toegevoegd na 22 uur:
Het kan ook zijn dat er een zenuw afgekneld is en dit is meestal het geval. Dit kan bijv. doordat je te lang met de benen over elkaar hebt gezeten. In dit geval moet je er voorzichtig op gaan staan en even wachten. Op gegeven moment geeft de zenuw de prikkel weer door naar de hersenen en verdwijnt het slapende gevoel.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voeten slapen betekent dat dat de bloedbaan wat afgekneld is. Als het bloed weer gaat stromen voel je dat het gaat tintelen. Als je met je voeten omhoog gaat liggen gaat juist het bloed nog verder terug stromen, dus volgens mij helpt dat dan niet.

Andere antwoorden (8)

let op je houding en zorg ervoor dat ze niet te diep in slaap komen, komt het te vaak voor, raadpleeg je huisarts, dan is er wat anders aan de hand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door met je voet op een koude ondergrond te gaan staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed bewegen/draaien zodat de doorbloeding weer goed op gang komt. Als je er mee gaat lopen loop je kans op verstappen/breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed in beweging blijven zodat ze minder snel gaan slapen is altijd handig, maar als ze toch slapen: veel rekken en strekken. Lichtjes stampen op de grond en je tenen heen en weer bewegen. Hierdoor komt je bloedtoevoer weer goed op gang en neemt het prikkende slaapgevoel wat sneller af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je onderbenen en voeten even met warme handen masseren, dit is goed voor de doorbloeding. Om heb te voorkomen, niet te lang in dezelfde houding zitten/staan en niet te lang in de kou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steek ze tegen de zwaartekracht omhoog... Dan komt het gevoel het snelst terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt + 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de moeite waard!
Zachtjes masseren en bewegen om de bloed toevoer te stimuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even goed masseren en ook nog het liefst met een beetje massage olie en het is tevens ook nog goed voor je voeten ook .