Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen ontstoken oorlel?

Ik heb sinds een weekje nu mijn tweede gaatjes, maar heb het gevoel dat mijn rechter gaatje aan het ontsteken is. Het geeft een soort branderig en jeukerig gevoel. Ik maak het nu 2x per dag met sterilon schoon. Het is nog niet super dik. Maar wat kan ik hier het beste tegen doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Sterilon werkt meestal erg goed. Hopelijk is het stekertje in je oor van "chirurgisch staal", Duurt het langer dan drie á vier dagen, dan toch even langs bij de huisarts.

Toegevoegd na 2 minuten:
https://www.dokterdokter.nl/aandoening/oorlelontsteking/?

Vaak ontstaat een oorlelontsteking doordat er een (oorbel-)gaatje in de oorlel is gemaakt of door het dragen van oorbellen. Na het maken van gaatjes kan een infectie van het wondje ontstaan, zelfs wanneer er steriel is gewerkt bij het gaatjes schieten.
Wanneer men een allergie voor nikkel ontwikkelt, kan eczeem ontstaan rond een sieraad dat nikkel bevat, bijvoorbeeld een oorbel. Door het eczeem is de kans groter dat er ook een infectie optreedt omdat de huid door het eczeem vaak beschadigd is. Kinderen met eczeem krijgen nogal eens een kloofje bij de overgang van de oorlel naar het gezicht (die dus niet veroorzaakt worden door oorbellen. Deze kloofjes kunnen ook ontsteken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding