Wat zijn oorzaken van duizeligheid

Ik heb sinds 2 weken duizeligheid,ik heb steeds het gevoel of als ik flauw val

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Er zijn veel te veel mogelijke oorzaken. Je zult eerst meer over jezelf moeten vertellen. Hoe zit het met je gewicht, eet je goed, sta je onder stress, verder geen andere klachten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. Leeftijd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je testen op bloedarmoede

Antwoorden (3)

De meest voorkomende oorzaken zijn:

lage bloeddruk
, een goedaardige vorm van duizeligheid die
optreedt bij bewegingen van het hoofd;
ontstekingen (na griep of middenoorontsteking), bijv.
Neuritis Vestibularis
Ziekte van Ménière
Recurrent Vestibulopathy
Vestibulaire migraine;
doorbloedingsstoornis en goedaardige tumor op de evenwichtszenuw.
Verder is hyperventilatie een veel voorkomende oorzaak.

Laat je hierdoor niet gek maken, ga naar je huisarts en laat je onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan te maken hebben met je bloed druk of je bloedsuikers.
Vaak is het onderdeel van diverse ziekten.

Bespreek het met je huisarts om alle mogelijke oorzaken uit te sluiten. Ook kan je huisarts je een goed advies geven over waar je precies op moet letten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een spannende periode, stress of slecht eten zijn allemaal oorzaken die verantwoordelijk kunnen zijn voor duizeligheid en/of flauwvallen. In dat geval, neem wat rust en let goed op jezelf. Sterkte!