Hoe kom ik van de pijn in mijn grote teen af?

Ik heb pijn aan het sesambotje in mijn grote teen, het lijkt er op dat er weer een mini-slijmbeursontstekinkje aan het ontstaan is. Wat doe ik er aan om te zorgen dat er niet (weer) een spuit in moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik begrijp uit de vraag dat je hier al vaker last van hebt gehad. In dat geval zou ik niet alleen de hierboven genoemde site van podotherapeut Jansen bezoeken, ik zou meteen een afspraak maken met een podotherapeut bij jou in de buurt.

Ik had zelf regelmatig last van een hielspoor, ook zo'n lastige en vooral pijnlijke ontsteking maar dan midden in de hak. De podotherapeut maakte speciale zooltjes op maat, waarbij op precies de cruciale plekken de hiel werd ontlast. De pijn was in no-time weg. Sinds ik die zooltjes gebruik heb ik nooit meer een hielspoor gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (2)

Je kunt proberen het sesambotje te ontlasten door speciale inlegzooltjes. Als de klachten telkens terugkeren moet misschien overwogen worden om het botje operatief te verwijderen.

Toegevoegd na 54 seconden:
te láten verwijderen.

Toegevoegd na 10 minuten:
De aandoening heeft een naam: Sesamoïditis. Door daar op te googelen zijn nog veel meer tips te vinden. Bijvoorbeeld bij http://www.podotherapiejanssen.nl/Voet/sesamoiditis.
De pijnlijke plek koelen door er een ijszak op te leggen (wel in een handdoek gewikkeld, niet direct op de huid).
Daarnaast moet je de voet ontlasten. Dat kan ook door 'm te laten intapen.
Amadea
13 jaar geleden
Rust houden en naar de huisarts gaan. Die geeft je ws Diclofenac. Dan zal het ws wel over gaan en hoeft er geen spuit in. Sterkte!