hoe bestrijd ik kalknagels in vergevorderd stadium?

behandeling met vloeistof en kwastje heeft de schimmel verspreid naar alle nagels op een voet. Zeer hardnekkig, is er nog genezing mogelijk en hoe? Helpen tabletten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Bij mij hielpen die pillen van de huisarts goed, moet je helaas wel lang slikken, 6 maanden of zo.
Cryofiel
9 jaar geleden
Klopt. De werkzame stof dringt helaas niet door tot in de nagels, dus het enige dat je kunt doen is de stof lang genoeg in je bloed houden om, gedurende de nieuwgroei van de nagel, elk stukje nieuwgegroeide nagel in contact te hebben gehad met deze stof. Je moet de pillen dus zo lang slikken tot je nagels geheel ververst zijn, en liefst nog net wat langer (voor de zekerheid). Nadeel van de pillen is dat ze een behoorlijke belasting zijn voor je lever. Overleg dus met je arts, deze pillen zijn een schoolvoorbeeld van medicatie die zowel duidelijke positieve als duidelijke negatieve effecten hebben. Alleen als in jouw persoonlijke geval de positieve effecten zwaarder wegen dan de negatieve effecten, kun je voor deze pillen kiezen.

Het beste antwoord

Lamisil tabletten beste oplossing. Mijn vrouw was 8 jaar bezig met deze probleem en mijn vader nog langer. Toen ze zijn begonnen met deze tablet na een maand was alles weg. Je moet wel elke dag een pil innemen. Behandeling duurt 3 tot 6 maanden.Meeste huisartsen weten dat medicijn. Ze schrijven niet zo makkelijk omdat te duur is.Maar helpt heel goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heeft ook wat vervelende bijwerkingen, zeker als je het afweegt tegen de ernst van het probleem. Overigens kun je het ook pulserend innemen, dus bv. een week per maand. En het werkt niet altijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je reactie, ons resultaat moet nog blijken maar we houden het advies vast.

Andere antwoorden (2)

H2O2 (waterstofperoxide) 3 tot 6% (medical of foodgrade)
Kan in combinatie met andere middelen gebruikt worden.
(natuurlijk geen zalf tegelijk met h2o2 gebruiken)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zal wel heel raar klinken maar een vriend van mij moest zijn nagel insmeren met Vicks. Binnen een week zag hij al resultaat en is er na een maand vanaf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Vicks of Dampo twee keer per dag op en om de nagel smeren. Het helpt niet bij iedereen maar het is het proberen waard. Is tenminste niet schadelijk voor je.