wat heeft slecht slapen te maken met het tijdstip dat je eet ? medische reden ?

vlak voor het slapen gaan eten zou (erg) slecht ? zijn en je zou er slecht door slapen ? is dat zo en waarom ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eten vlak voordat je gaat slapen is inderdaad niet goed,
doordat je zo goed als je hele lichaam functies in slaapstand zet wordt het eten niet goed verteerd en wordt het eigenlijk alleen maar omgezet in vet of afvalstoffen.

Het beste antwoord

Men zegt altijd dat je niet moet gaan slapen met een volle maag.
Want dan is je lichaam druk bezig met het verteren van voedsel en val je niet makkelijk in slaap.

Zorg dat er minstens drie uur tussen de avondmaaltijd en het tijdstip van slapengaan zit.
Slapen met een lege maag valt ook niet mee. Als je vlak voor het slapengaan nog honger hebt, kun je een lichte snack eten. Probeer de verleiding van chips, koekjes en andere vette of zoete etenswaren te weerstaan.
Een glas melk, een cracker of kruidenthee zijn goede alternatieven.

Het heeft dus ook te maken met wat je eet.
De stof triptofaan zit in een allerlei voedingswaren. Door deze stof voel je je plezierig en slaperig. Het zit bijvoorbeeld in bananen, dadels, melk, tonijn, notenpasta en yoghurt. Als je dit een half uur voordat je gaat slapen eet, ben je rustig genoeg om goed in slaap te vallen.

Meer informatie vind je hier:
http://www.gezondheidsnet.nl/slaap-lekker/artikelen/210/je-eten-bepaalt-je-slaap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel, ook voor de link.