Is er weleens onderzoek gedaan betreffende hoeveel spermalozingen 'n man kan opbrengen ?

Ongetwijfeld kan 'n gezonde man dagelijks meerdere spermalozingen opbrengen. Laatst 'n discussie over gehad en daarbij werden als vergelijking fokhengsten en -stieren bij gehaald. Die dieren worden enkel gehouden om zoveel mogelijk sperma te produceren. Aangezien dit voor de eigenaren ervan veel geld opleverd worden die fokdieren uitermate goed verzorgd en kunnen zij vaak jarenlang veel sperma produceren. Zou 'n man dan ook wel 10, misschien wel 20 of zelfs meer spermalozingen dagelijks kunnen opbrengen? Misschien 'n rare vergelijking om de prestaties van 'n man en stier/hengst te vergelijken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Was laatst een jongen overleden, verslaafd aan masturberen. Bij de 42ste zaadlozing ging hij dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sure....
Ritsuka
11 jaar geleden
http://m24digital.com/en/2011/08/26/unusual-boy-dies-after-masturbating-42-times/
Bericht teruggevonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 16 jarige jonge verslaafde student, ging die vanaf middernacht constant door tot hij uiteindelijk stierf? Als hij tussen de zaadlozingen zich geen rustperiodes gunde lijkt me deze dat persoon niet representatief meetelt.
Lijkt me vergelijkbaar zoals 'n 16 jarige constant marathons gaat lopen komt te overlijden aan uitputting.

Het beste antwoord

Na een orgasme is er in de man een rustperiode nodig voordat hij weer tot een nieuw hoogtepunt kan worden gebracht. Deze rustperiode kan, afhankelijk van de persoon en van zijn leeftijd, variëren van een minuut tot meer dan een half uur.

Het hangt dus van de persoon, de gezondheid en de omstandigheden.

http://www.goeievraag.nl/vraag/hoevaak-man-klaarkomen-hoevaak-vrouw.86632

Hier noemt iemand 25 keer, maar dat kan opschepperij zijn.....

http://www.goeievraag.nl/vraag/klaarkomen-gezond-keer-dag-ongezond.316085

Een officieel wetenschappelijk onderzoek heb ik niet kunnen vinden.
Wel een nieuwsbericht van sept. 2011:
In Brazilië heeft een jongen zodanig veel gemasturbeerd dat hij er het leven bij ingeschoten is, om het zo maar eens te zeggen. Volgens een lokale krant heeft de zestienjarige jongen 42 keer na elkaar een ritje met de handkar gemaakt. Tot de dood er op volgde.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1314484/2011/09/05/Jongen-masturbeert-zich-dood.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 25 keer zou kunnen lijkt me, telkens 'n half uur rustperiodes aanhouden.

Andere antwoorden (2)

het zou je verbazen hoe vaak het nog lukt bij iemand die goed "getraind" is.
Het moet volgens mij wel zeker 10 keer lukken en met een beetje aanmoediging nog wel vaker..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denkt U, dagelijks 10 maal 'n spermalozing en dit dan een aantal jaren?
Duitse studenten hebben er eens onderzoek naar gedaan.
Na 3 weken 3 x per dag masturberen 'kwam er niet meer'.
Dit ter aanvulling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud waren deze proefpersonen?